אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דז'ה וו? הממשלה החליטה שוב להגדיל את מימון הוצאות הביטחון לחברות התעופה הישראליות צילום: צביקה טישלר

דז'ה וו? הממשלה החליטה שוב להגדיל את מימון הוצאות הביטחון לחברות התעופה הישראליות

לפני שנה הוחלט להגדיל את המימון מ-50% ל-80%. הפעם מדובר בהגדלה ל-60%, עם אישור תקציב המדינה, ול-75% עם חתימת הסכם תעופה עם האיחוד האירופי

01.02.2009, 20:22 | יסמין גיל
שנה לאחר החלטת הממשלה מה-27 בינואר 2008, להגדיל את מימון הוצאות הביטחון לחברות התעופה הישראליות מ-50% ל-80% - מהלך שלא מומש בסופו של דבר - החליטה היום (א') הממשלה, שוב, על הגדלת המימון, הפעם מ-50% ל-60%.

ההחלטה מהשנה שעברה בוטלה באוגוסט האחרון, אלא שכאמור היום החליטה הממשלה להעלות את שיעור השתתפותה בהוצאות הביטחון ל-60%, החל ממועד אישור תקציב המדינה לשנת 2009 בכנסת, שעל פי הערכות צפוי להגיע רק במאי.

בשלב הבא יגדל המימון ל-75%, אולם זה יקרה רק לאחר שייחתם הסכם תעופה גלובלי עם האיחוד האירופי לפתיחת השמיים בין ישראל ומדינות האיחוד, לתנועה חופשית של חברות תעופה. גורמים בענף מעריכים שמדובר בפרק זמן של כשנה עד שנתיים.

בעוד חצי שנה אמורים שרי האוצר והתחבורה לדווח לממשלה על התקדמות המשא ומתן עם האיחוד האירופי, שבהתאם לו יוחלט האם להקדים את הגדלת התקציב ל-75%.

חברות התעופה הישראליות, ובראשן אל על - בעלת נפח הפעילות הגדול ביותר - טוענות שדרישות הביטחון של המדינה מהן - דרישות שלהן הן מחויבות - מייקרות את מחירי כרטיסי הטיסה שלהן ומקשות עליהן להתמודד בתחרות מול המחירים שמציעים המובילים הזרים.

בתגובה להחלטה אמר יו"ר איגוד הטייסים, קברניט בועז חטיבה, כי "אנו מצפים להשתתפות הממשלה במלוא הוצאות הביטחון של התעופה הישראלית. האיגוד מקווה כי ההחלטה הנוכחית תיושם במהרה, בניגוד להחלטה קודמת בעניין זה, וכי אין מדובר בספין תקשורתי של ערב בחירות".

עוד אמר: "בהחלטה הנוכחית יש משום פיצוי חלקי בלבד לנזקים שנגרמו לתעופה הישראלית בשל הורדת דירוג הבטיחות של מדינת ישראל ובשל העלאת האגרות בנתב"ג - שתי גזירות אשר "הונחתו" לאחרונה על חברות התעופה הישראליות, ואשר מציבות אותן בעמדת נחיתות בבואן להתמודד אל מול חברות התעופה הזרות".

תגיות