אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נציב תלונות הציבור: שיאני התלונות - ביטוח לאומי ומשרד האוצר צילום: גדי קבלו

נציב תלונות הציבור: שיאני התלונות - ביטוח לאומי ומשרד האוצר

מהנתונים עולה שמשרד האוצר מוביל מבין משרדי הממשלה במספר התלונות שהוגשו נגדו ב-2008. בקרב הגופים הציבוריים האחרים מוביל הביטוח הלאומי. אשתקד חלה עלייה של 8.5% במספר התלונות הכולל

02.02.2009, 12:55 | שאול אמסטרדמסקי

"נמשך הגידול במספר התלונות שמגיש הציבור לנציבות תלונות הציבור נגד רשויות המדינה ובהן משרדי ממשלה", כך נמסר היום (ב') ממשרד מבקר המדינה, המשמש גם כנציב תלונות הציבור, לרגל פרסום ריכוז נתונים שנתי בעניין.

מהנתונים עולה כי בשנת 2008 חצה מספר התלונות לראשונה את רף עשרת אלפים התלונות, ועמד על 10,571 תלונות, שהן גידול של 8.5% לעומת שנת 2007. עוד עולה מהנתונים כי שיאן התלונות נגדו בקרב משרדי הממשלה הוא משרד האוצר, עם 376 תלונות (עלייה של 12% מהשנה הקודמת). מיד לאחר מכן משרד המשפטים עם 371 תלונות (עלייה של 4.5% מהשנה הקודמת) וכן משרד הפנים עם 323 תלונות (עלייה של 2.5% מהשנה הקודמת).

בקרב הגופים הציבוריים האחרים, המוסד לביטוח לאומי מוביל את רשימת הגופים שהציבור מתלונן נגדם עם 986 תלונות במהלך 2008, אולם מדובר בירידה של 1.3% לעומת השנה הקודמת. במקום השני במספר התלונות נמצאת משטרת ישראל, עם 584 תלונות, כ-1% יותר מהשנה הקודמת.

הגידול החד ביותר במספר התלונות ביחס לשנה שעברה חל בחברת הדואר – בשנת 2008 הוגשו נגד הדואר 190 תלונות, כלומר 27% יותר מבשנה הקודמת.

גם נגד הרשויות המקומיות מתלוננים אזרחי המדינה. הרשות בעלת מספר התלונות הגבוה ביותר היא עיריית תל אביב, עם 174 תלונות, ומיד אחריה ניצבת עיריית ירושלים עם 142 תלונות.

מנהל נציבות תלונות הציבור, עו"ד הלל שמגר, מסר כי "משך הטיפול הממוצע בתלונות האזרחים שמוגשות לנציבות התקצר וכיום והטיפול בהן מסתיים בפחות מארבעה חודשים".

עו"ד שמגר הוסיף כי "את הגידול בתלונות שמגיעות לנציבות תלונות הציבור ניתן להסביר בהקמת שלוחות נוספות של משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור. היום מפעיל המשרד נציגויות מיוחדת בבאר שבע ובנצרת, זאת בנוסף לשלושת המשרדים המרכזיים בירושלים, בתל אביב ובחיפה. בכך גדלה הנגישות של אוכלוסיות רבות – בעיקר חלשות, לנציבות תלונות הציבור". 

תגיות