אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על מה תרכבו ב-2009

על מה תרכבו ב-2009

למכורים לאדרנלין המוטורי צפויה שנה עשירה בדגמים. כלכליסט בחר את הקטנועים, האופנועים והטרקטורון המסקרנים של השנה

04.02.2009, 10:19 | אמיר שוורץ

השוק הדו־גלגלי בארץ הוא מוזר. לכאורה, מזג האוויר הנוח גם בחורף (שלצערנו נעשה נוח יותר ויותר) ומערכת הכבישים הצפופה עד בלתי נסבלת היו צריכים להביא לכך שנראה כאן עשרות אלפי כלים כבדים. בפועל, למעט המשוגעים לדבר, אתם נתקלים מדי בוקר באותם נחילי מכוניות הניצבות דומם לאורך הכבישים. והאופציה הדו־גלגלית - היא נתפסת לרוב ככלי מעבר לסטודנטים, בין רכב ההורים לרכב המשפחתי הראשון.

היבואניות המרכזיות, מטרו ועופר אבניר, מקוות שבניגוד למגזרים אחרים במשק, אצלן המיתון דווקא יהיה שעתן היפה. התחזיות שלהן ל־2009 מצביעות על המשך מגמת הגדילה - נתוני מסירה של כ־20 אלף כלים חדשים. גם ירידת המחירים שממנה ייהנו דגמים רבים ב־2009 ודאי תתרום להשגת היעד שלהן. "כלכליסט" בחר את הכלים החדשים המסקרנים שינועו על כבישי ישראל השנה.

 

קטנועים. וספה GTS סופר 300. ספק אם מתכנני הוספה המיתולוגית האמינו שיום אחד תצא מהמפעל הטוסקני צרעה ספורטיבית ויפהפייה שלה 278 סמ"ק. הסופר 300 נהנית ממנוע משודרג ומוזרק דלק, שהוצג כבר באחות הקטנה בעלת מנוע ה־250 סמ"ק, שהושקה לפני כשנתיים. ברכיבה על הסופר 300 לפני כמה חודשים באיטליה, היא התגלתה כתמהיל נעים בין רכיבה ספורטיבית איטלקית לבין נסיעה חלקה המזכירה קטנוע מנהלים יפני מקביל.

ועם זאת היעדר מיגון הרוח מונע מהוספה הזו להפוך ללהיט גם בקרב שוכני הפרברים המבוססים. קהל היעד: מי שרוצה להרגיש כמו ברומא בלי לצאת מתל אביב. מחיר: 33,990 שקל.

ימאהה מג'סטי 400. בחטיבת קטנועי המנהלים של ימאהה לא מאמינים כנראה במשפט "אם זה לא שבור, אז למה לתקן". ולראיה, שנתיים אחרי השקת הדגם הנוכחי, והמוצלח למדי, תנחת כאן בחודש אפריל הגרסה החדשה של אוטו קטנוע מפנק. זו תצויד במנוע בנפח 395 סמ"ק עם 33 כ"ס. פרט לשינויים קוסמטיים (יפים למדי, אגב), המג'סטי החדש יוצע גם עם מערכת ABS כאופציה. אבל לא הכל ורוד - הגרסה הספורטיבית של המג'סטי החדש מיועדת רק לשוק היפני. קהל היעד: מנהלים שאוהבים נוחות. מחיר: 39,995 שקל.

ימאהה מג ימאהה מג'סטי 400 ימאהה מג

הונדה SW-T400. פלח ה־400 סמ"ק, המועדף על המנהלים האמידים שגומעים לפחות 50 ק"מ ביום אבל מפחדים לעלות על אופנוע, ייהנה השנה מתחרות מעניינת. הסילבר ווינג של הונדה תמיד היה כלי מוצלח ומפנק, אם כי יקר משמעותית, גם בהשוואה לחבריו היפניים לקטגוריה. המגמה הזו לא משתנה עם השקת הגרסה החדשה והכבדה, השוקלת 247 ק"ג (כולל דלק), ומצוידת במערכת בלימה משולבת CBS. הקבועים של הונדה לא יוותרו על הנוחות המוכרת והעיצוב הנקי שנשמרים כאן. השאר ימצאו אפיקים אחרים להשקעת ההפרש. קהל היעד: מנהלים שזכו למלוא הבונוס מ־2008. מחיר: 56,500 שקל.

הונדה הונדה הונדה

אופנועים. ימאהה YZF-R1. ה־R1 החדש, הנהנה ממנוע 998 סמ"ק שהופיע בגרסת המסלול של הדגם, מיועד לאלו שרוצים להרגיש על הכביש ממש כמו על מסלול המירוצים. לשיא ניצול הכוח העצום (182 סוסים) הוא מגיע כשמחוג הסל"ד עובר את הספרות 12 על השעון. חידוש נוסף כאן הוא מנוע הביג באנג, שבו פעימות הכוח אינן מחולקות באופן שווה לאורך מחזור הפעולה, אלא בשני צמדים הפועלים יחד. המשמעות המיידית היא שיפור האחיזה של הצמיג האחורי של הסופר ספורט הסילוני הזה.במילה אחת: מפחיד. קהל היעד: אנשים ממהרים. מאוד. מחיר: 110,000 שקל.

סוזוקי Gladius SFV 650. בניגוד לחובבי הפלסטיקה של אופנועי הכביש או הסוגדים לניקל מפלח הקאסטומים, רוכשי הסטריטפייטרים למיניהם הולכים לפי המשוואה הבאה: מנוע פלוס שלדה נזירית שווה מקסימום הנאה במינימום הוצאה. הגלאדיוס 650 סמ"ק החדש של סוזוקי בהחלט עונה על ההגדרה הזו. שלדת צינורות האלומיניום וכיסויי הפלסטיק המעטים מעניקים לו מראה קרבי משהו, ובעיקר קל משקל. קהל היעד: רוכבים נעדרי פוזה. מחיר: 64,000 שקל (משוער).

אפריליה Mana 850. כשרכבתי על האופנוע הזה לפני כמה חודשים בכבישי טוסקנה, לא האמנתי שהכלי בין רגליי הוא אוטומטי. המאנה הציע למעשה רעיון פשוט, שמפליא שלא חשבו עליו קודם: לרכוב על אופנוע בעל נוחות תפעול המוכרת מעולם הקטנועים. אבל שלא תטעו: צליל המנוע או השכבות הגוף בסיבובים מזכירים כל דו־גלגלי אחר מהרמה הזו. היופי כאן הוא שההנאה הזו שייכת גם לרוכבים שנמאס להם מרגלית ההילוכים. קהל היעד: המחפשים את הדבר האמיתי עם קיצורי דרך. מחיר: 99,000 שקל (משוער).

אפריליה אפריליה אפריליה

ימאהה וי מקס. הנחיתה הקרובה של הבהמה הכבדה הזו (310 ק"ג כולל דלק) עשויה להיות כואבת. בעיקר לכיס. הוי מקס הוא אחד מהכלים הכבדים שינועו בכבישי ארצנו. 200 כ"ס המבקשים לפרוץ ממנוע אימתני בנפח 1,700 סמ"ק האסוף בשלדת אלומיניום. מי שיכול להרשות לעצמו סופר פאוור קרוזר ב־180 אלף שקל (לפני ביטוח ואביזרים) כנראה לא ממש מודאג ממצב תיק ההשקעות שלו. מצד שני, זה בדיוק האופנוע שעליו תרצו לעלות כדי לשכוח מהצרות. קהל היעד: רוכבים אמידים של סופי שבוע. מחיר: 179,985 שקל.

טרקטורון. פולריס Outlow 525S. יש שתי סיבות לרכוש את הטרקטורון הספורטיבי פולריס. הראשונה, הוא נהנה ממנוע 525 הסמ"ק המבריק של הכלי המקביל של קיי.טי.אם, והשנייה, בעזרת אותו המנוע בדיוק הוא מספק כמעט את אותה תמורה, רק מציע עודף של כ־25 אלף שקל לצרכן. ברכיבה עליו מתגלה פורע החוק הזה, השוקל 167.4 ק"ג, כזולל שבילים מיומן, עם יחסי העברה קצרים וקשוחים משהו. בגרסת המבחן הורכב לו אגזוז עתיר דציבלים הפוגם בתחושת הניתוק שאני מחפש במפגש רכוב עם השטח. למרות הדימוי הטרקטורוני המוכר, ה־Outlow מוכיח שכשיודעים איך לאלף אותו, אפשר גם ליהנות וגם לחזור הביתה בשלום. קהל היעד: המחפשים כלי שטח קרבי לימי המיתון. מחיר: 65,500 שקל.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מאוכז לא לקנות קטנוע 1.5 אצלי
כיבוי מנוע לאחר כ שבוע נסיעה עם ניילונים עליו תיקון שוב כיבוי מנוע כעבור 3 ימים תיקון כיון מחשב הם אמרו סדק ראשון בריצפה החלפה סדק ראשון בגחון הוחלף ניגמר האחריות סליל הלך אחרי 1 שנה תיקון כ 1600 שח מקורי כי אין משומש תיקון מערכת קרור כ 500 שח חשמל +מאורר תיקון רגלית שנישברה כך סתם 250 שח כיסא ניקרא וגולשים מטה כל הנסיעה ידית גז שבר פנימי 600 שח גרירות כ 50 שח כפול 5 פעמים 250 שח כ 6 ימי עבודה עצבים עוגמת נפש והכי חשוב הריצפה שבורה לגמרי וזאת לאחר שהזמנתי בתקופת האחריות חלקים ולא קיבלתי אותם ניגמר האחריות ואז אמרו לי שיעלה לי להזמין מצחיק לא... שרות על הפנים קובעים איתם שבוע מראש ומנהל השרות איננו מתזזים אותי בן המנהל לפקידה וכו...כיום הקטנוע עם כיסא קרוע ריצפה שבורה לגמרי ללא שרות אין עם מי לדבר לא לקנות להתרחק להתרחק להתרחק אים יש תביעה ייצוגית אני מיצטרף הקטנוע שמור בקנאות נקי לא נוסע הרבה רוב הזמן מכוסה ויש עוד ועוד תקלות שבאות והולכות אחת מהם היא כיבוי באמצע נסיעה שוב!! הזכרתי!!
יוסאנג 250  |  24.06.09