אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דילמה: פיטורים - איך להבטיח חוסן לכולם? צילום: אוראל כהן

דילמה: פיטורים - איך להבטיח חוסן לכולם?

רפי קסטן, מנכ"ל NDS ישראל

05.02.2009, 07:12 | כתב כלכליסט

"דילמה מאוד משמעותית שנתקלתי בה השנה היא פיטורים מרוכזים של 90 עובדים ב־NDS. זו היתה הפעם הראשונה ב־20 שנות החברה שפיטרנו כמות כזו של אנשים. הדילמה נעשית קשה יותר בחברת טכנולוגיה כמו NDS, שהנכס העיקרי שלה הוא האנשים שהיא מעסיקה. מצד שני - אתה מנהל, ואם אתה רואה שהחולשה שאליה נקלעה החברה היא לא עניין של רבעון או שניים, אז יש לך חובה למנוע את הימשכותה. יש להנהלה אחריות ל־4,000 עובדים, וכדי למנוע גלים נוספים של פיטורים היינו חייבים לבצע צעדים".

"בהתחלה הקטנו בונוסים והקפאנו העלאות שכר, אבל בחברה תחרותית אי אפשר להמשיך לנקוט צעדים כאלה לנצח, מכיוון שזה פוגע בתחרותיות של החברה. עובדים יעזבו אם לא יעלו להם את השכר. לכן, לאחר הרבה מחשבה, החלטנו לבצע את הצעד הזה, מרחיק הלכת, של פיטורים, שהיה מהלך קשה לביצוע מכל הבחינות. גם מהבחינה האישית היה מדובר במהלך מאוד קשה. היד רועדת כשאתה מבצע פיטורים שכאלה, ויש חובה על ההנהלה לנסות ולעזור, עד כמה שהיא יכולה, לסייע לעובדים המפוטרים במציאת עבודה חדשה".

" אני גאה לומר שהיו לנו כמה הצלחות ברורות במציאת תעסוקה לאנשים, גם בתקופה הקשה הזו. מצד שני, צריך להבין שזה צעד שיבטיח חוסן לשאר עובדי החברה ולכן הוא חייב להיעשות, אבל בצורה הכי מכובדת ולארג'ית שיכולה להיות".

תגיות