אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: יפנאוטו ביטלה התוכנית לשיווק דגמי דיזל של סובארו בישראל - עד להודעה חדשה צילום: תומר הדר

פרסום ראשון: יפנאוטו ביטלה התוכנית לשיווק דגמי דיזל של סובארו בישראל - עד להודעה חדשה

בעקבות שערי החליפין של השקל מול היין היפני, וכן בגלל תוכנית המיסוי הירוק ש"מפלה לרעה", לדברי יפנאוטו, את רכבי הדיזל בישראל, החדרת הרכבים לשוק הישראלי מוקפאת

04.02.2009, 16:17 | תומר הדר

שערי היין המשתוללים ותוכנית המיסוי הירוק, שעומדת להיכנס לתוקפה השנה, גורמים ליבואני הרכב להקפיא תוכניות. ל"כלכליסט" נודע, שיפנאוטו, יבואנית סובארו, החליטה לבטל את שיווקם של דגמי הדיזל של סובארו בישראל, עד להודעה חדשה.

למרות שחברת סובארו העולמית קיימת משנות החמישים של המאה הקודמת, מנוע הדיזל הראשון של החברה הוצג רק בשנה שעברה. היבואנית יפנאוטו, שמבססת חלק ניכר ממכירותיה על שוק המוניות, תיכננה החדרה אגרסיבית של גרסאות הדיזל החדשות, בעיקר לשוק זה.

על-פי הצהרות שמסר בשנה שעברה המנכ"ל, אלי דוד, גרסת הדיזל של ה-B4 היתה אמורה להגיע לישראל בסוף השנה שעברה, כמו גם גרסאות דיזל של B3 המשפחתית, שהיו מיועדות לשיווק, גם הן, בעיקר לנהגי מוניות.

"בנינו הרבה על שיווק גרסאות הדיזל בארץ, אבל שערי המטבע לא יאפשרו לנו להביא אותן", מסר ל"כלכליסט" בכיר בחברה. "בנוסף, המיסוי הירוק מפלה רכבי דיזל לרעה, בגלל פליטת חלקיקי זיהום, ומכונית כזו תהיה יקרה מדי לשיווק בישראל".

על פי דו"ח המסירות של איגוד יבואני הרכב לחודש ינואר, מדורגת יפנאוטו במקום ה-12 מבין היבואנים, עם 334 מסירות של רכבי סובארו חדשים. בינואר אשתקד נמסרו 621 מכוניות סובארו, כלומר שהשנה חלה ירידה של 46% במספר המסירות.

מיפנאוטו נמסר: שיווק דגמי הדיזל של סובארו בישראל נדחה, עקב ביקוש לדגמי הדיזל באירופה. הדגמים ישווקו בישראל בעתיד.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
1, הכל בסדר? לקחת את כל הכדורים הבוקר?
דיזל רוצח? מנועי דיזל מתקדמים הם המנועים הכי נקיים והכי חוסכי דלק והכי נקיים שיש כיום, יותר מכל קשקושי המכוניות ההיברידיות או החשמליות. תעשיית הרכב בעולם מבינה את זה ומשקיעה הון בפיתוח עוד ועוד גרסאות דיזל מתקדמות וחסכוניות. מה נפל עליך, איזה אוטובוס בן 30 שנה עישן עליך?
גיגי , תל אביב  |  08.02.09
5.
איזה כיף לשחרר קיטור!!!
חבר'ה חבר'ה, איזה כיף לשחרר קיטור על חברת סובארו...... מה השטויות האלה שאתם כותבים??? מישהו מיכם ביקר לאחרונה באולם של סובארו? מה פיתאום? הרי אתם מתים על זה שמתעללים בכם באולמות של מאזדה וטויוטה, על תפיסת העולם ש " זה מה יש טוב תקנה לא טוב הנה הדלת" הרי זו הייתה התפיסה של סובארו לפני 20 שנה!!! ועם ישראל לא הפסיק לקנות כי התייחסו אליו כמו אל זבל... היום החברה שינתה פאזה, נותנת שירות ללקוחות שלה מהמדרגה הראשונה (ואני יודע מניסיון כי קניתי לא מזמן את הפורסטר החדשה והמדהימה!!) ועדיין אנשים עם התפיסה של לפני 20 שנה!! תתעוררו אנשים, יש לחברה היום מוצרים נהדרים.
אבי רון , שמיים  |  06.02.09
3.
לא שוכחים לסוכנות סוברו של שנות השמונים את ההשפלה לקוני סוברו די-אל וכ'
בשנות השמונים נהנתה סוכנות סוברו מעליונות / בלעדיות - היחידים שהסכימו למכור לישראלים רכב יפני משפחתי אוטומטי ,להזמין רכב היתה חוויה שלא שוכחים . הקונים הנלהבים עמדו משעות הבוקר המוקדמות מול הדלתות הנעולות כדי להזמין רכב .חס ןחלילה לקבל נסיעת מבחן , חס וחלילהלפתוח דלת של הרכב הנכסף ולשבת בתוך הרכב באולם המכירה, חס וחלילה , חלילה וחס!!!!!, יתרה מזאת , הגדילו לעשות בעלי סוכנות סוברו החצופים , ביקשת צבע מסויים מתוך המבחר ולא נמצא , הודיעו לך מייד - יש רק צבע (נניח כחול) ומייד לפני שהלקוח נתן תשובה למוכר , המשיך המוכר "יש לנו מספיק לקוחות שיחתמו על הזמנה לרכב בצבע זה" . אני נזכר בימים שהמוכרים התעמרו בקונים אבל כמו בהרבה דוגמאות אחרות , מייד עם הגעת הרכבים הראשונים של מיצובישי לנסר 1500 סמק לארץ , סוכנות סוברו חטפה "בומבה" ומאז ועד היום הסכנות מדשדשת במכירות , ולטעמי שתעלם לגמרי , ומהר .
ג'רי דה ביי , מרכז  |  04.02.09
לכל התגובות