אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי - מקס ברנר מתרחבת בארה"ב: פותחת שלושה סניפים חדשים

בלעדי - מקס ברנר מתרחבת בארה"ב: פותחת שלושה סניפים חדשים

סניף ראשון של השוקולד בר ייפתח בחודש יולי בפילדלפיה, בהשקעה של 1.5 מיליון דולר. בהמשך השנה ייפתחו שני סניפים נוספים. כל הסניפים יפתחו בבעלות מלאה של שטראוס

05.02.2009, 10:53 | אורנה יפת
קבוצת שטראוס ממשיכה בתוכניות להרחבת רשת מקס ברנר בארה"ב. ל"כלכליסט" נודע כי סניף ראשון של השוקולד בר ייפתח בחודש יולי בפילדלפיה, בהשקעה של 1.5 מיליון דולר. בנוסף, צפויה החברה לפתוח שני סניפים נוספים בארה"ב בשנת 2009. הסניפים יפתחו בבעלות מלאה של שטראוס ויתפרשו על שטח ממוצע של 400 מ"ר.

כיום מפעילה מקס ברנר 15 סניפים באוסטרליה, 2 בארה"ב, 2 בפיליפינים וסניף נוסף בסינגפור. בארץ יש ששה סניפים של השוקולד בר, ובשלב זה שטראוס אינה מתכננת הרחבת סניפים בארץ ומתמקדת בארה"ב.

"אנחנו בודקים את השוק בזהירות בשל המשבר", אמר ל"כלכליסט" עודד ברנר, מייסד החברה שנמכרה לשטראוס לפני מספר שנים. "אני גר בניו יורק כבר שלוש שנים וחש את השוק. דווקא הקונספט של מקס ברנר מתאים למיתון, כי מבחינת המחיר הוא מיין סטרים ומעניק ללקוח ווליו פור מאני". מטה החברה כולל כיום 15 אנשים שחלקם אמריקאים שעובדים לצידו בניו יורק וחטיבת השיווק ממוקמת בישראל. מקס ברנר עדיין אינה רשת רווחית, למרות שהמותג נמצא בצמיחה. לדברי ברנר, "כל סניף בפני עצמו הוא רווחי, אך בניית רשת בינלאומית דורשת השקעה בתשתיות והרחבה".

האם מקס ברנר תתרחב גם לאירופה?

ברנר: "אין לנו כוונה כזו. האירופאים הרבה פחות מחבקים ופתוחים לדברים חדשים. יש להם את בית הקפה השכונתי והכל שם הרבה יותר מסובך ויקר לעומת ארה"ב. את האמריקאים מעניין קונספטים חדשים, צרכנות וקמעונאות. האירופאים הרבה יותר שמרנים".

לעומת זאת, את המזרח הוא אינו פוסל. "במזרח קל יותר מאשר אירופה אבל כרגע אין לנו תוכניות שם. כל הזמן בוחנים וחושבים אבל זה לא קונקרטי. האסייתים הם צרכני קונספט אמריקאים. הם אוהבים חדשנות".

ואם מדברים על חדשנות - בימים אלה השיקה רשת השוקולד בר סדרת מוצרי ספא המבוססת על חמאת קקאו טהורה. בפיתוח והשקת הסדרה, שנקראת BODY, הושקעו 500 אלף שקל והיא כוללת חלב וחמאת גוף, קרם ידיים, פילינג גוף, סבונים, קצף אמבט ונרות.

"אני לא רוצה להפוך לסבון של פעם, כי הם עושים את זה מספיק טוב", מסביר ברנר ומפרגן לרשת הישראלית שסניפיה נמצאים, בין היתר, גם בארה"ב. "זו גאווה להסתובב בניו יורק ולראות את העבודה הטובה שהם עושים. אבל ראיתי המון חברות שעושות דברים עם חמאת קקאו ומקס ברנר זה מקדש השוקולד והקקאו וכל מה שקשור לו חייב להיות פה. אני רוצה כבר שלוש שנים לעשות את המהלך הזה ועכשיו זה יצא לפועל".

תגיות