אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מופז על בטיחות התעופה בישראל: "אנחנו ברף גבוה יחסית. בחיים הכל יחסי" צילום: גלעד קוולרצ'יק

מופז על בטיחות התעופה בישראל: "אנחנו ברף גבוה יחסית. בחיים הכל יחסי"

שר התחבורה ביקר ברשות שדות התעופה, ואמר על הורדת דירוג התעופה של ישראל ע"י ה-FAA: "זה דומה לאדם בריא שהולך לבדיקות בכל תחומי הרפואה, ומוצאים אצלו כל מיני דברים - אבל הוא בריא"

05.02.2009, 20:12 | יסמין גיל

"בטיחות התעופה בישראל טובה יחסית למדינות המערב", כך אמר היום (ה') שר התחבורה, שאול מופז, במהלך ביקור שערך במשרדי רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת).

"זה דומה לאדם בריא שהולך לבדיקות בכל תחומי הרפואה, ומוצאים אצלו כל מיני דברים - אבל הוא בריא", הסביר מופז, בהמשך להחלטת רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) מלפני חודש וחצי, להוריד את דירוג הבטיחות של התעופה האזרחית בישראל מקטגוריה 1 לקטגוריה 2. "לא בכל התחומים אנחנו בסטנדרטים בינלאומיים, אבל אנחנו ברף גבוה יחסית. בחיים הכל יחסי".

מדובר בסיור השני שעורך השר מופז השבוע בענייני תעופה ופתוח לסיקור תקשורתי, לאחר שביום שני סייר במנחת מגידו שבצפון, אותו מבקשים במשרד התחבורה להרחיב לפעילות של טיסות בינלאומיות.

השר ביקר במגדל הפיקוח בנתב"ג, וצפה בנחיתת מטוס באמצעות מערכת נחיתת המכשירים החדשה, ה-LDA, שנבחנת בימים אלה ברש"ת. מדובר במכשיר ניווט שמוביל מטוסים למסלול באמצעות קרן, במטרה לשפר את רמת בטיחות הנחיתה בעיקר בתנאי מזג אוויר קשים.

"המערכת מחייבת את המטוסים לתבנית נחיתה אחידה", הסביר מנכ"ל רש"ת, קובי מור, במהלך הביקור, והוסיף כי "זהו צעד גדול לבטיחות". יו"ר רש"ת, עובדיה עלי, הוסיף: "הנחיתה באמצעות ה-LDA היא אחד הנושאים שנעשו בתקופה האחרונה בנושא הבטיחות והתמונה הכוללת מאוד מרשימה". הוא פנה למופז ואמר לו: "התרומה שלך לשיפור נושא הבטיחות - דרמטית".

אכן, המילה "בטיחות" חזרה והוזכרה כמנטרה לאורך כל הביקור על ידי הגורמים הבכירים השונים, רמז להורדת הדירוג. מופז העריך כי עד סוף 2009 יתוקנו הליקויים שיאפשרו את החזרת ישראל לקטגוריה 1.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
מתרץ שלא עשה כלום. האיש בזיון
מצב הבטיחות בשמי הארץ בכי רע. האיש יושב על כס הכבוד ומתעסק כל הזמן במשרדים של שרים אחרים. פתח את השמים לכל מי שרוצה בלי לשמור על חברות התעופה הישראליות מתחרות לא מאוזנת כאשר מגבלות של יכולת טיסה בקוים קצרים מעל מדינות ערב, נטל בטחון כבד סביב הטיסות מוטלות ע"י הממשלה-מופז- חלקן אובייקטיביות כמובן אבל זה לא הופך אותן ללא קיימות. אין אח ורע להתבטלות הזו מול החברות הזרות בעבור הוזלה - אולי- במחיר כרטיס הוזלה שהחברות הישראליות לא יכולות לעמוד בה. איש גדול
האיש מוגבל אנחנו בבעיה  |  11.02.09
לכל התגובות