אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: בקשת הסיוע של תעשיית חלקי הרכב עשויה להגיע ל-25.5 מיליארד דולר צילום: בלומברג

ארה"ב: בקשת הסיוע של תעשיית חלקי הרכב עשויה להגיע ל-25.5 מיליארד דולר

החברות המייצרות חלקי רכב נפגעו קשות במשבר האחרון, והן העלו שלוש הצעות להתערבות פדרלית במטרה להגדיל את מחויבות משרד האוצר לתעשייה; הצעת הסיוע היקרה ביותר עומדת על 10.5 מיליארד דולר, אך ניתן יהיה להשתמש בכל ההצעות גם יחד

06.02.2009, 08:49 | בלומברג

ספקי חלקי הרכב האמריקאים, הנאבקים בהפסדים עם הירידה במכירות, עשויים לבקש סיוע ממשלתי בהיקף 25.5 מיליארד דולר כדי למנוע את קריסת התעשייה.

ניתן יהיה להשתמש בשלוש הצעות להתערבות פדרלית ביחד או בנפרד, שעליהן הודיעה אתמול (ו') קבוצת הסחר איגוד יצרני המנועים והציוד. במצגת למחלקת האוצר פורטו השבוע הסכומים המיועדים לכל תוכנית, שלא נמסרו בהודעה.

בקשת העזרה נועדה להגדיל את מחויבות משרד האוצר לתעשיית הרכב, לאחר שהשוק האמריקאי שקע לשפל הגדול ביותר מאז תחילת שנות ה-80. ג'נרל מוטורס וקרייזלר מנסות להימנע מפשיטת רגל בעזרת הלוואות בהיקף של 17.4 מיליארד דולר, ויהיה עליהן להוכיח עד ה-17 בפברואר כי הן בנות קיימא.

"כשצד אחד של שוק הרכב נופל, במיוחד במבנה "בדיוק בזמן" שלו, הגלים מגיעים לכל רחבי התעשייה במהירות", אמרה מרי-בת' קלנברגר, אנליסטית מטורונטו בחברת הייעוץ פרוסט אנד סאליבן.

תוכנית לסיוע של 10.5 מיליארד דולר היא היקרה ביותר מבין שלושה “פתרונות גישור" במצגת בת ה-11 העמודים של קבוצת הסחר למחלקת האוצר השבוע. לא היו סימנים במסמך לכך שייעשה שימוש בכל התוכניות, שבסך 25.5 מיליארד דולר, והן סומנו כ"אפשרויות" בהודעה מאתמול.

לא צוינו שמות חברות במצגת. הקבוצה מייצגת חברות כגון ליר ואמריקן אקסל אנד מניופקצ'רינג הולדינגס, שרשמו הפסד כולל של 800.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בין היתר בשל ירידת תפוקת ייצור כלי הרכב בצפון אמריקה.

תגיות