אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רואים את העור צילום: דימיטרי שבצקו

רואים את העור

בדרמלוג'יקה מאמינים שהמיתון לא יעצור את הצמיחה. בראיון ל"כלכליסט" מסביר אייבר גורדון, סגן הנשיא הבינלאומי, שהם לא מתכננים לייצר סדרות זולות, וחושף כמה מהפיתוחים החדשים

09.02.2009, 10:12 | הדס שואף

השפעות המיתון על ענף הטיפוח מעורבות. לצד המחקר של UK Health and Beauty Retailers, שדיווח על צמיחה בשיעור 5.7% בשנת 2008 למרות המיתון, ניתן למצוא עדויות למגמה הפוכה, כמו זו שהופיעה לאחרונה באתר של הוול־סטריט, שם דיווחו על ירידה במכירותיהם ובערך מניותיהם של טייקונים כאסתי לאודר ואליזבת ארדן. עם זאת, הדיווח הדגיש את רווחיותן חרף הירידה בקניות ותקופת חגים קשה מתמיד. נראה שהציבור ממשיך לחפש דרכים להתפנק, והקוסמטיקה עדיין נתפסת כהוצאה קטנה יותר מחופשות בחו"ל, למשל.

לא מוכרים בפארמים

אייבר גורדון, סגן נשיא בינלאומי של חברת הקוסמטיקה האמריקאית דרמלוג'יקה (Dermalogica), העובד בה כ־16 שנה, ממצב את חברתו בקבוצה הראשונה. בראיון ל"כלכליסט" הוא מספר שלא זו בלבד שהם אינם מושפעים המיתון, אף צופים להם השנה צמיחה של כ־20%, בדומה לשנים האחרונות.

טיפול בפיגמנטציה. מגע אישי טיפול בפיגמנטציה. מגע אישי טיפול בפיגמנטציה. מגע אישי

דרמלוג'יקה הוקמה ב־1986 בארה"ב בידי ג'יין וורוונד, שכבר ב־1983 הקימה בית ספר להכשרת קוסמטיקאיות, והבינה כי לצורך השגת הכרה במשנתה עליה לפתח קו מוצרים משלה. בסיס החברה נמצא בלוס אנג'לס, ומשם משווקים המוצרים ל־30 אלף נקודות מכירה ב־50 מדינות, 500 מהן בישראל. מוצרי דרמלוג'יקה נמכרים רק דרך קוסמטיקאיות ומכוני ספא וטיפוח - לא תמצאו אותם על מדפי הפארמים. לדברי גורדון הסיבה היא שמוצריהם מצריכים אבחון מדוקדק של העור.

למשל הסדרה החדשה שלהם, כרומה ווייט (Chroma White Trx), המטפלת בפיגמנטציה. האידיאולוגיה המושרשת הזו לא עומדת להשתנות, גם נוכח המיתון. "איננו חושבים שזה פוגע במכירות, להפך", מסביר גורדון. "הלקוח המרוצה הוא לקוח חוזר. אין תחליף לאיכות. איננו משקיעים בחיצוניות המוצר ואיננו מחפשים שיהיה אטרקטיבי על המדף. אנחנו מתרכזים ביכולת הטיפול, המומלצת אך ורק על ידי איש מקצוע שהוסמך בהדרכה מעמיקה. אנחנו רואים חברות המנסות לעבור לשיטת המכירה שלנו".

"אנחנו כמעט לא מפרסמים ישירות לצרכן", אומר גורדון, "רוב החברות מצלמות דוגמנית יפה ומוכרים את המראה שלה. אנחנו מרגישים שהלקוח שלנו מחפש את המוצר ולא את הפרזנטורית. כל בעל הון יכול לקנות ארבעה עמודים ב'ווג', אך המלצה מקצועית של עיתונאי רק מוצר טוב יכול לקיים".

האם בעקבות המיתון תייצרו סדרות זולות יותר?

"אנחנו חברת פרימיום בגלל החומרים והפורמולות שלנו. צרכנים מחפשים ערך מוסף למוצר, וזה לא בהכרח מחירים זולים יותר, אלא דווקא איכות ותוצאות. גילינו שצרכן מעדיף לשלם יותר כדי לקבל מוצר שיענה על ציפיותיו. בתקופת מיתון הצרכן יהיה סלקטיבי, אך ימשיך לקנות מוצר אמין שישפר את איכות חייו. כבר עברנו משברים כלכליים ושרדנו".

רפלקסולוגיה לפנים

פיתוח נוסף של החברה הוא הסקין בר. מדובר בשיטת טיפול מהירה ואישית שבמסגרתה מגיע המטופל לפגישה קצרה עם הקוסמטיקאית, וזו עורכת מיפוי של הרכב עורו. השיטה, ששמה "מפת פנים", מחלקת את הפנים לחלקים ממוספרים, וכל חלק מעיד על איבר פנימי בגוף - ממש כמו שיטת הרפלקסולוגיה בכף הרגל. הקוסמטיקאית ממליצה על הטיפול, והמטופל משוחרר לדרכו. "זיהינו כי בתרבות היום המגע והאינטראקציה חסרים", מסביר גורדון, "אנשים צמאים למגע ומחפשים אותו בדרכים שונות. קחי לדוגמה את יושבי בתי הקפה, העובדים עם המחשב האישי שלהם. יש להם חשמל ואינטרנט בבית, אך הם רוצים לעבוד בחוץ בקרבת אנשים. גם בזירת הקוסמטיקה - למרות המכשור החדיש - המטופלים רוצים מגע ודיאלוג נינוח עם המטפל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות