אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך להיות לקוח "טוב"?

איך להיות לקוח "טוב"?

בזמן מיתון, ולפחות בשנה הקרובה, נראה באינטרנט בעיקר קמפיינים מכירתיים ופחות קמפיינים תדמיתיים. לכן, התחום שיפרח בזמן זה יהיה תחום של פרסום מבוסס תוצאות

09.02.2009, 12:37 | אתגר שפיבק

היום, כשרבים מבינים כי השיווק האינטרנטי הוא שיווק אפקטיבי ומפרסמים רבים מרחיבים את תקציבי הפרסום שלהם באינטרנט, נוצרת בעיה חדשה עבור המפרסמים - אילו סוגי ספקים קיימים בתחום? חברת אינטרקטיב, חברה לבניית אתרים, חברה לקידום אתרים, חברה שעוסקות בקישורים ממומנים, חברה לסרטונים וירטואליים, חברה לייצור לידים, חברה ליחסי ציבור אינטרנטיים, חברה לכתיבת בלוגים, חברה לתוכניות שותפים וסביר להניח שנראה בזמן הקרוב חברות נוספות.

אין ספק כי ישנן חברות רבות העוסקות בחלק מן הנושאים, אך קיים מחסור בחברות One-Stop-Shop שבאמת יכולות לייצר פיתרון אמיתי בתחום.

מה באמת צריך לעניין את המפרסם?

 

1. נקודת המבט של הצרכן: את הצרכן לא מעניין איזו חברה עשתה מה. הוא נפגש עם המותג, ולכן החברה צריכה לשמור על שפה אחידה עם הצרכן שלה בכל מדיה בה הם נפגשים.

2. כל הספקים באים לענות על צורך עיקרי: זה יכול להיות מכירות, חיזוק מותג, או חסימת מתחרים. ברוב המקרים חברה ממקדת בזמן מסויים צורך נתון אותו היא רוצה לספק.

3. חברת בניית האתרים צריכה לבנות אתר שבנוי בצורה טובה למנועי חיפוש: יחסי הציבור האינטרנטיים ותוכניות שותפים הם כלים מעולים לקידום במנועי חיפוש. סרטון וירטואלי איכותי יכול לייצר תנועה מאסיבית לאתר החברה. קמפיין טוב יכול לגרום לגולשים לחפש מידע על החברה לא רק דרך הקלקה על הבאנר. אחוז מילוי הלידים למותגים חזקים בדרך כלל גבוה ממותגים שאינם מוכרים. לא חסרות דוגמאות לאינטגרציה בין ספקים שונים שאנחנו כמפרסמים חייבים לדאוג לה.

הדרך שבה האינטרנט עובד, הן ברמה הטכנית והן ברמה השיווקית, גורמת לכך שכל חברה שעוסקת בתחום חייבת להבין את הקשרים בין התחומים השונים ואת ההשפעות שלהם על ביצועי החברה. חייב להיות קשר בין הספקים השונים, כאשר הוא יכול להיות ביניהם באופן ישיר, או דרך איש קשר אצל המפרסם.

איך פותרים את הבעיות?

1. הכשרת גורמים רלוונטיים מאגף השיווק ויצירת הבנה בסיסית בכל אחת מן המדיות בהם מפרסמים.

2. לקיחת אחראי פרסום אינטרנטי ייעודי בתוך החברה.

3. שכירת יועץ חיצוני שייצג את החברה מול הספקים השונים וינחה את הגורמים המתאימים בשוק.

4. One-Stop-Shop. צריך לבדוק טוב את החברות שמספקות לנו שירות "כולל". הבדיקה צריכה להיות לגבי המקצועיות של כל מחלקה כגוף עצמאי.

מה חשוב לדעת?

בזמני מיתון, ולפחות בשנה הקרובה, נראה באינטרנט הרבה מאוד קמפיינים מכירתיים ופחות קמפיינים תדמיתיים. להערכתי, התחום שיפרח בזמן זה יהיה תחום של פרסום מבוסס תוצאות.

על מנת להשיג את היעדים שלנו כחברה עלינו:

1. להגדיר יעדים כמותיים מדידים ואת המחיר לכל יחידה. לדוגמה: אנחנו רוצים לקבל 500 לידים ו-100 שיחות נכנסות עבור קמפיין של 10,000$.

2. לבחון אילו סוגי ספקים אנחנו צריכים על מנת להשיג את אותם יעדים.

3. לבנות את מערכת היחסים שלנו עם הספקים כמערכת מושתתת תוצאות.

4. להגדיר בצורה מדויקת את האינטגרציה בין הספקים השונים.

אני מאמין שמפרסמים שיעבדו בצורה נכונה, יוכלו לקבל הרבה יותר עבור ההשקעה שלהם.

הכותב הוא בעל בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט

תגיות