אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקרב על מחיר ה-SMS בארה"ב צילום: MCT

הקרב על מחיר ה-SMS בארה"ב

מדוע טרפדו חברות הפרסום בארה"ב את ייקור תעריפי הודעות הטקסט, ומה הסיכוי שבכל זאת יתייקרו התעריפים?

14.02.2009, 13:20 | גילעד נס
באוקטובר שעבר רעשה תעשיית הפרסום הסלולר בארצות הברית. הסיבה: מסמך שדלף לעיתונות, שלפיו ספקית הסלולר ורייזון תכננה לייקר ב־1 בנובמבר את עלות הודעות הטקסט שלה, גם ללקוחות פרטיים וגם עבור הודעות טקסט פרסומיות. היקף ההעלאה - שלושה סנטים. התוצאה: אזהרות מפני קריסת תעשיית הפרסום הסלולרי בארה"ב וברחבי העולם.

אל תזלזלו באותם שלושה סנטים: שירות התזכורות הסלולריות ביומן של גוגל, הודעה של רשת המזון המהיר החביבה עליכם על מבצע "השמן ככל יכולתך" ושירותים חינמיים אחרים שמבוססים על הודעות טקסט בסלולר, הם למעשה בתשלום. ומי שמשלם עליהם הן חברות לפרסום בסלולר או גופי תוכן כגון גוגל או טוויטר. מחיר ההודעות הוא מרכיב חשוב בתמחור שירותי הגופים הללו. שלושה סנטים להודעה הם 30 דולר לכל אלף הודעות (מה שמכונה בעגה המקצועית 'עליה של 30 דולר ב־CPM'), ואלה עשויים להצטבר לסכום משמעותי, שיכול להשפיע על רווחי חברות הפרסום והכדאיות של מתן השירותים החינמיים. מישהו צריך לממן את התוספת. המפרסמים עצמם יסרבו להוסיף תשלום על קמפיין שכבר התחיל, וחברות הפרסום, שהיו אמורות לספוג את העלייה בעצמן, הודיעו שאם תתממש התוכנית, הן יוציאו את מנויי ורייזון מרשימת נמעניהן.

בינתיים נולדו שמועות על עוד ספקיות סלולר בארצות הברית שמתכננות ליישר קו עם ורייזון, והתאגדויות שונות של חברות וספקי תוכן החלו ללחוץ על החברה לסגת מהחלטתה.

לבסוף הודיעה ורייזון כי המסמך מכיל "רעיונות שהועלו בדיונים פנימיים", וכי נכון לעכשיו אין בכוונתה ליישמו. אבל צפירת ההרגעה לענף הפרסום היא רק זמנית. כשהמיתון מכה, כולם רוצים להרוויח עוד. לא חסר הרבה כדי להעלות את האיום שוב - ואף לממשו.

תגיות