אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: עוזרים לאגסי - חוק התכנון והבנייה יתוקן צילום: אביגיל עוזי

בלעדי: עוזרים לאגסי - חוק התכנון והבנייה יתוקן

צוות בין-משרדי, שכולל את משרד ראש הממשלה ומשרדי התשתיות והתחבורה, פועל לתיקון החוק כדי לאפשר הצבת עמדות טעינה למכוניות חשמליות ברחבי הארץ

15.02.2009, 22:00 | ליאור גוטמן וגלית שפיר

פריסת תשתית הטעינה למכוניות חשמליות עולה שלב: ל"כלכליסט" נודע שצוות בין-משרדי, שכולל את משרד רה"מ, משרדי התשתיות, התחבורה, הגנת הסביבה והפנים, פועל לתיקון חוק התכנון והבנייה הארצי כדי לאפשר הצבת עמדות טעינה למכוניות חשמליות ברחבי הארץ.

יצוין שפריסת תשתית כה רחבה תחייב שינוי בחוק התכנון והבנייה, אחרת ייאלצו ראשי חברת בטר פלייס לבקש אישור להקמת שקעי טעינה עם כל רשות מקומית בנפרד, דבר שעלול לעכב שנים רבות את יישומו של הפרויקט.

מנתקים את הזרם בוטלה הטבת המס על רכב חשמלי בתחילת השנה הסתיימה הוראת השעה, שניתנה ב-2007, לפיה מס הקנייה על רכב חשמלי ירד ל-12%. בעקבות אי חידוש ההוראה יזנק מס הקנייה ל-75% ליאור גוטמן, 27 תגובותלכתבה המלאה

בכיר במשרד הפנים גילה שבפגישה שהתקיימה בין הגופים בנוכחות מנכ"ל משרד רה"מ, רענן דינור, נבחנה אפשרות לקדם את הנושא בלי להידרש לשינויי חקיקה אולם לאחר התדיינות עם גורמים משפטיים התברר שהדבר בלתי אפשרי. "לא יעלה על הדעת שכל עמוד שמצויד בשקע לחיבור יצטרך היתר נפרד. זה לא יעבוד ככה. אנחנו מוכנים לתקן את החוק ולהכניס את הנושא כחלק משימושי הדרך, כמו שיש חוק לעמודי תאורה וחשמל", אמר.

בסקר לבדיקת היתכנות הפרויקט שנחשף בעבר ב"כלכליסט" העריכה בטר פלייס שמחצית מעמדות הטעינה יותקנו בחניות פרטיות, עוד 40% יוצבו בחניונים והשאר ברחובות; מספר שקעי הטעינה ינוע בין 500 בסוף השנה הנוכחית ל-2.8 מיליון עד סוף 2020. עוד הוערך שצפיפות עמדות הטעינה תהיה 36 שקעים לכל 100 מטר רחוב.

משרד התשתיות: "הנושא בבחינה"

במשרד התשתיות אישרו ש"הנושא נמצא בבחינה של הגורמים האמונים במשרד התשתיות הלאומיות, הן בהיבט המקצועי והן בהיבט המשפטי, בכלל זאת במינהל החשמל, באגף תכנון וכלכלה ובמחלקה המשפטית". במשרד הוסיפו ש"אנו מקיימים דיונים רבים בעניין כדי לקדם את הנושא, לפי החלטת הממשלה".

מבטר פלייס נמסר בתגובה: "פרויקט התשתית של החברה קורם עור וגידים ויכלול עד סוף שנת 2010 הקמתן של עשרות אלפי נקודות הטענה. קידום הפרויקט בלוח זמנים סביר מצריך שינויי חקיקה שונים. בהתאם לכך ובהמשך להחלטות הממשלה בנושא, החברה נמצאת בתהליך הידברות מתמיד עם משרדי הממשלה הרלבנטיים, כדי לקדם את הפרויקט".

תגיות