אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסכם הפצה ראשון למודו בשווי 38.5 מיליון דולר בדרום מזרח אסיה צילום: עמית שעל

הסכם הפצה ראשון למודו בשווי 38.5 מיליון דולר בדרום מזרח אסיה

לפי ההסכם, עם חברת לינק תזמין החברה מכשירי סלולר בהיקף של לפחות 38.5 מיליון דולר. המכשירים יופצו תחילה בפיליפינים, ומאוחר יותר במדינות נוספות בדרום מזרח אסיה

16.02.2009, 11:44 | אסף גלעד

לאחר שנתיים של פיתוח וגיוס של 85 מיליון דולר מכריזה חברת הסלולר מודו של דב מורן על עסקה ראשונה להפצת מכשיריה - דווקא בפיליפינים.

ההסכם נחתם עם חברת לינק (Lynk), שתפיץ ותשווק את מכשירי מודו - ליבה סלולרית זעירה, אשר משתלבת עם מכשירים אלקטרונים אחרים.

דב מורן. החברה צופה הרחבה של הפעילות בחודשים הקרובים דב מורן. החברה צופה הרחבה של הפעילות בחודשים הקרובים דב מורן. החברה צופה הרחבה של הפעילות בחודשים הקרובים

תחילה יופצו המכשירים בפיליפינים, ומאוחר יותר במדינות נוספות במזרח אסיה, עליהן יוכרז בשלב מאוחר יותר. היקף ההזמנות הראשוני על פי ההסכם עם Lynk Communications מסתכם במינימום של 38.5 מיליון דולר. תחילת השיווק של המכשירים מתוכננת לרבעון השני של 2009.

ההסכם יביא את המכשירים של מודו לשוק שמוערך בכ-235 מיליוני משתמשים פוטנציאלים. חברת מודו צופה הרחבה נוספת של פעילותה באסיה בחודשים הקרובים.

מודו הכריזה גם על התחלת פיילוט עם ספקית הסלולר הרביעית בגודלה בעולם, טלפוניקה, ב-3 מדינות: מקסיקו, ארגנטינה וצ'ילה, כבר בחודש מרץ הקרוב. אם יצליח הפיילוט, עשויה מודו לשווק את מוצריה ב-13 מדינות דרום-אמריקה, בהן משרתת טלפוניקה 150 מיליון משתמשים.

אנליסט התקשורת ערן יעקובי מלידר שוקי הון אמר ל"כלכליסט" כי "ההסכם הגדול של מודו בקוריאה הוא בהחלט צעד טוב להתחיל בו. יחד עם זאת, דווקא הפיילוט בטלפוניקה מרשים לא פחות משתי סיבות: לטלפוניקה בסיס לקוחות של מאות מיליוני מנויים, ונוסף, היא מהווה שער כניסה לאירופה. הצלחה בדרום אמריקה עשויה לתת למודו כרטיס כניסה מהדלת האחורית לספרד, ומשם לשאר אירופה ולמפעילות נוספות כדוגמת וודאפון".   

בתערוכת הסלולר הנערכת השבוע בברצלונה צפויה מודו להציג את המוצר הסופי שלה - הכולל ארבעה ג'קטים שונים המשתלבים עם מכשיר הליבה של החברה. לצד הג'קטים הסטנדרטיים, תשיק החברה ג'קט בשם night jacket בעל סגנון עתידני המשלב לוח מקשים זוויתי, נקודות אור מהבהבות, אמצעים לצילום לילי וממשק משתמש ייחודי. בנוסף תשיק את ה- street-art jacket המעוצב בהשראת אמנות רחוב, עם עיצוב שכבתי המשלב רמקולי סטריאו ומקשי מוסיקה ייעודיים.

בשבוע שעבר העריך מנכ"ל ומייסד מודו, דב מורן, כי החברה תרשום הכנסות של עשרות מיליוני דולר בשנת 2009, ולדבריו מרבית ההכנסות יהיו במחצית השנייה של השנה. מודו סבלה מקשיים בשנה החולפת, שגרמו לדחיית ההשקה הראשונית שתוכננה למוצר שפיתחה. בחודש נובמבר פיטרה עשרות עובדים.

תגיות