אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטארבקס מציעה תמורה למחיר: משיקה סדרת קפה נמס צילום: בלומברג

סטארבקס מציעה תמורה למחיר: משיקה סדרת קפה נמס

מנכ"ל החברה הווארד שולץ ייפגש עם משקיעים ואנליסטים בניו יורק וידון עימם בהשקת ארוחות בוקר במחיר 3.95 דולר

17.02.2009, 11:04 | בלומברג

במשך שנים סטארבקס שכנעה את הלקוחות להוציא יותר על משקאות האספרסו שלה. כעת הרשת מנסה להראות להם שהם יכולים למצוא גם עסקאות משתלמות.

מנכ"ל החברה הווארד שולץ יחשוף סדרת קפה נמס בפגישה עם משקיעים ואנליסטים היום (ג') בניו יורק. הוא גם ידון בהשקת ארוחות בוקר במחיר 3.95 דולר, ומנסה להזכיר לצרכנים שהמחיר הממוצע לקפה סטארבאקס בשנה שעברה היה נמוך מ-3 דולר.

ההתמקדות בתמורה למחיר היא התרחקות מדבריו של שולץ ביולי שעבר אודות טיפוח מותג פרימיום. מאז המיתון העמוק אילץ את הלקוחות להוציא פחות על לאטה וקפוצ'ינו. החברה מתמודדת גם עם תחרות גוברת מכיוון מקדונלד'ס, רשת המסעדות הגדולה בעולם, ודאנקן דונאטס, המרחיבות את פעילותן בתחום הקפה.

"התפיסה היא שהם הרבה יותר יקרים", אמר לארי מילר, אנליסט ב-RBC קפיטל באטלנטה. “האם תדבוק בתדמית המותג לטווח הארוך, או שתתגמש קצת? מה שלא תעשה, זה לא יהיה לטובתך".

מותג סטארבקס היה שווה 3.88 מיליארד דולר בשנה שעברה, ומקום 85 בדירוג 100 המותגים העולמיים, לפי חברת הייעוץ אינטרברנד. עם זאת, סטארבקס ירדה ב-45% ב-12 החודשים האחרונים.

"סטארבקס עשו בדיוק מה שחברה חכמה והגיונית היתה עושה" כדי לצמוח, אמר דניס לומברדי, סגן נשיא אסטרטגיות שירותי מזון ב-WD פרטנרס. “כל החוקים השתנו והם צריכים להסתגל".

תגיות