אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהן המשימות הדחופות של יו"ר איגוד חברות הפרסום

מהן המשימות הדחופות של יו"ר איגוד חברות הפרסום

מודי כידון ייכנס ביום ראשון הקרוב לתפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום כשעל שולחנו סוגיות רבות שעמן ייאלץ להתמודד. יאיר גלר, היו"ר היוצא: "צריך ליצור שינוי במערך ההכנסות בתעשייה"

18.02.2009, 09:47 | מיטל זדה

מודי כידון יחזור ביום ראשון הקרוב לתפקיד יו"ר איגוד חברות הפרסום, 15 שנים לאחר הקדנציה האחרונה שלו בתפקיד. כידון, מבעלי משרד הפרסום גיתם BBDO, ששימש יו"ר האיגוד בשנים 1990–1994, ייכנס הפעם לתפקיד כשכמה סוגיות מהותיות מונחות על שולחנו: סוגיית עמלות היתר, יהיה או לא יהיה מכרז על ערוץ 10, מדידת הרייטינג באינטרנט, קידום ענף הפרסום - אלו רק חלק מהנושאים שבהם החלו לטפל היו"רים הקודמים של האיגוד, ועמם ייאלץ להתמודד גם כידון עצמו.

מודי כידון מודי כידון מודי כידון

לאחר שכהונתו הראשונה של רמי שלמור תיחקק בזיכרון בעיקר בשל המחלוקות על יצירתו של הקוד האתי של הפרסומות בשיתוף הרשות השנייה, ואילו כהונתו של יאר גלר תיזכר בגין המאבק על מבנה תחרות הקקטוס, נראה שכידון - שכבר חווה בזמן כהונתו הקודמת עימותים מול הרשות השנייה והערוצים המסחריים בעת הקמת ערוץ 2 - לא יוכל להתחמק ממאבקים ומחלוקות גם הפעם.

למנוע בריחת מוחות

מה המשימות הבוערות שבהן יצטרך לטפל כידון כבר בשבוע הבא? יאיר גלר, יו"ר האיגוד היוצא, סבור כי מערך ההכנסות של משרדי הפרסום הוא סוגיה שצריך יהיה להמשיך ולטפל בה. לדבריו: "עלינו לצאת ממעגל הפתאים שאנחנו נמצאים בו, שמבוסס על עמלות היתר. צריך להמשיך וליצור שינוי במערך ההכנסות בתעשיית הפרסום וליצור מודל חדש להכנסות".

מלבד המשך הטיפול בנושא עמלות היתר ושיטת התגמול של משרדי הפרסום, שהעיבה על יחסי העבודה במשולש מפרסמים־פרסומאים־מדיה, כידון יצטרך להתמודד עם המצב הרעוע של תעשיית הטלוויזיה בישראל ועם הרפורמה שאותה מגבשת הרשות השנייה, שאחד מסעיפיה עלול להטיל מגבלה על היקף עמלות היתר.

שאלות נוספות שעמן יהיה על כידון להתמודד הן האם ערוץ 10 ישרוד, האם ערוצי הכבלים והלוויין ייפתחו לפרסום, והאם רשת וערוץ 10 יחברו לערוץ משותף. סוגיות אלו משפיעות באופן ישיר על משרדי הפרסום, וזמנו של כידון כיו"ר האיגוד יכול להתמלא רק מעיסוק באחת מהן. גלר, בכל אופן, מציין כי "חשוב שהאיגוד ימשיך לעמוד על המשמר בכל הנוגע למעמדה של המדיה ולמצוא את האיזון הנכון, כך שמצד אחד יהיה אפשר להבטיח את הישרדותם של כלי התקשורת ומצד שני שזה לא יבוא על חשבון משרדי הפרסום".

אבל לצד המענה שעל כידון יהיה לתת לעניינים השוטפים, אחת ממשימותיו של האיגוד היא לקדם מהלכים לרווחת הענף. אמיר גיא, מנכ"ל משותף באדלר־חומסקי & ורשבסקי, שמייצג בהנהלת האיגוד את הדור הצעיר, סבור שחשוב ליצור פעילויות למשיכת הדור הצעיר למשרדים: "יש להעלות את האטרקטיביות של מקצוע הפרסום בקרב הדור הבא", הוא אומר. גיא מאמין שכידון יצטרך להתמודד עם בריחת המוחות לתחומים אחרים.

המקצועיות של ענף הפרסום תלויה פעמים רבות ביכולתו לחזות תהליכים ולהסיק מסקנות. אחד המהלכים הגדולים שעליו עמל האיגוד בשלוש השנים האחרונות היה מדידת הרייטינג באינטרנט. ההליך ארך זמן רב מהמצופה והמדידה עדיין לא פועלת. באיגוד יצטרכו להמשיך ולפעול כדי להגיע להסכמות עם כל השותפים למהלך - חברות האינטראקטיב ואתרי האינטרנט.

לצד הטיפול במדיום האינטרנטי, מדיום נוסף שיש לקדם הוא תחום שילוט החוצות. האיגוד ניסה לקדם בעבר מודל למדידת הרייטינג, אך הנושא לא צבר תאוצה ועתה הוא עתיד להתגלגל לשולחנו של כידון. כניסת חברות שילוט זרות לפעילות בארץ, כדוגמת ג'יי.סי.דקו, שזכתה במכרז השילוט של תל אביב, עשויה לזרז הליך למדידת רייטינג במדיום הוותיק.

סוגיה שכבר ירדה משולחנו של יו"ר האיגוד היא תחרות קקטוס הזהב. לאחר שהתחרויות בשנים האחרונות יצרו שסע עמוק בין המשרדים, הצליחו בשנה האחרונה להגיע לנוסחה המקובלת על כולם.

תגיות