אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלביט הדמיה תשקיע כ-2 מיליון דולר בפתיחת כל חנות של גאפ צילום: בלומברג

אלביט הדמיה תשקיע כ-2 מיליון דולר בפתיחת כל חנות של גאפ

החברה תיפתח שתי רשתות נפרדות לגאפ ובננה ריפאבליק שימנו ביחד עשרות חנויות בארץ. חנויות גאפ הראשונות ייפתחו בתל אביב וירושלים. לדברי אריק בן זינו, מנכ"ל אלביט קמעונאות, בננה ריפאבליק תתחרה במותג מסימו דוטי והמחירים יהיו תחרותיים לשוק המקומי

18.02.2009, 10:22 | אורנה יפת

עכשיו זה רשמי. אלביט מסחר וקמעונאות בע"מ, חברת בת בבעלות אלביט הדמיה, חתמה על הסכם עם גאפ העולמית לשיווק ומכירת מותגי גאפ ובננה ריפאבליק בישראל.

החברה בוחנת מיקומים לפתיחת חנויות לשתי הרשתות בנפרד כאשר חנויות גאפ הראשונות ייפתחו בתל אביב ובשדרת ממילא בירושלים, ולאחר מכן יתפרשו גם להרצליה ולצפון הארץ. הנציגים האמריקאיים יגיעו בקרוב לישראל על מנת לאשר סופית את הלוקיישנים. עבור גאפ מחפשת אלביט הדמיה שטחים בגודל של 700-1,000 מ"ר. החנות הראשונה עתידה להיפתח באוגוסט 2009 ובחברה בוחנים מיקומים בקניונים מובילים ובמרכזי ערים. גאפ תימנה בסך הכל מעל 20 חנויות.

אלביט, שהינה הזכיינית של המותג מנגו, ניהלה גם מו"מ לכניסת המותג לקניון רמת אביב, אך זה לא הבשיל לכדי עיסקה. "נשמח להיכנס גם לרמת אביב וגם לעזריאלי", אומר אריק בן זינו, מנכ"ל אלביט מסחר וקמעונאות, "אבל אנחנו צריכים מיקומים נרחבים. עבור המותג מנגו רצינו חנות בת 350 מ"ר ולא נמצאה כזו. אנו בוחנים בכל הקניונים ואף בדיזינגוף סנטר".

ל"כלכליסט" נודע כי אלביט צפויה להשקיע 1.4 - 2 מיליון דולר בפתיחת כל חנות, כאשר גאפ תיפתח בשני פורמטים: פורמט של חנות גדולה המכילה את כל המחלקות - תינוקות, ילדים, גברים ונשים ובשלב מאוחר יותר גם בפורמט של חנויות נפרדות לילדים ותינוקות וחנויות נפרדות לנשים וגברים. "יהיו גם חנויות בנות שתי קומות, שיפתחו בקונספט של חו"ל ואפילו ברמה גבוהה יותר", אומר בן זינו.

לדבריו, המותג בננה ריפאבליק ייכנס בפריסה מצומצמת יותר והרשת עתידה למנות כ-10 חנויות. "זה מותג יותר קז'ואל שיתחרה במסימו דוטי. הוא מתאים יותר לבני 20-40 ולאנשי עסקים כמו גם למי שמעוניין להתלבש קז'ואל", אמר.

רמת המחירים של גאפ תהיה לדברי זינו תחרותית לרמת המחירים בשוק המקומי. "השאיפה שלנו לשווק את המוצרים במחיר זהה למותגי האופנה בישראל, כאשר זה יהיה 15% למעלה או למטה ביחס למותגים אחרים", אמר בן זינו.

האם אין חשש לתחרות בים בננה ריפאבליק למנגו, מותג שאתם מייבאים?

"יש הבדל בין מותגים אמריקאים לאירופים. מנגו הוא ספרדי וגאפ אמריקאי, והם לא מתחרים ישירות אחד בשני. מנגו הפך למותג חזק בישראל ובננה ריפאבליק דומה יותר למסימו דוטי מאשר למנגו".

המשבר הכלכלי שינה את תוכניות ההחדרה של המותגים לארץ?

"לא. אנחנו דווקא רואים במשבר הזדמנות למותגים חדשים להיכנס לארץ. הפרישה האגרסיבית שלנו תהיה בשנת 2010 ועד אז נראה לאן פניו של המשבר. ממחקרים בעולם אנחנו רואים שענף האופנה הוא לא הנפגע העיקרי ממשברים כלכליים. יש ירידה אבל אחר כך הציבור חוזר לקנות כי אי אפשר לשנות הרגלי צריכה של הצרכן. כל הגופים הזרים שנכנסים עכשיו לארץ וביניהם H&M ישפרו את תפיסתנו לגבי אופנה".

תגיות