אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יבואני רכב ליצרנים: לצמצם את הכמויות צילום: אביר סולטן

יבואני רכב ליצרנים: לצמצם את הכמויות

מעריכים שימכרו פחות: ל"כלכליסט" נודע שהחברות מאיר ומכשירי תנועה פנו אל יצרניות הרכב בבקשה להפחית את יעדי המכירות שעליהם התחייבו השנה

23.02.2009, 07:06 | תומר הדר

שנת 2009 עתידה להיות שנה קשה במיוחד לענף הרכב. על פי תחזיות של גורמים בענף הרכב, יסתכמו המסירות ב־130–150 אלף, זאת לעומת כ־200 אלף מסירות ב־2008. כתוצאה מכך נאלצים יבואני הרכב לפתוח את חוזי המכירות שלהם התחייבו כלפי היצרניות בחו"ל.

ל"כלכליסט" נודע שכמה יבואני רכב ובהם חברת מאיר יבואנית הונדה ומכשירי תנועה יבואנית סוזוקי פנו לאחרונה אל יצרניות הרכב בבקשה להקטין את מכסות המכירה שעליהן התחייבו ל־2009.

"ההתחייבות שלנו למספר רכישות מסוכמת בדרך כלל עם היצרן באוגוסט", מסר ל"כלכליסט" יבואן רכב. "אז כולם האמינו שהשוק בשנת 2009 יתעורר. כעת, כשחומרת המצב מתבהרת, אנו נאלצים לפתוח את החוזים". יבואן אחר הוסיף: "לשמחתנו, היפנים נענים לבקשותינו. גם המצב בחו"ל אינו מזהיר. בעבר חלק ניכר מן המכוניות היה מגיע בסופו של דבר לרוסיה, אך הממשל הרוסי הטיל מכסות יבוא מגבילות. מן הסתם, פניות דומות מגיעות ליצרני הרכב גם מקולגות שלנו באירופה".

מחברת מאיר נמסר: "חברת מאיר אינה נוהגת למסור פרטים על היעדים העסקיים שלה וגם לא על התנהלותה מול היצרן". מכשירי תנועה הכחישה את הדברים.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
אני מקווה שימשיכו
תעלו את המחירים אולי בסוף כשכבר לא יהיה לכם כסף לפתוח אולם תצוגה ולממשלה לא יהיו הכנסות ממיסים תבינו אתם והממשלה שהגיע הזמן לרדת מהעץ מכונית זה מוצר נחות ואין סיבה שמוצר נחות יהיה יקר נסיעה באוטובוס לאילת עולה 120 ש"ח לגולגולת הלוך וחזור ארבעה נוסעים באוטו משלמים אוטו דבר זה לא הגיוני תחבורה ציבורית צריכה להיות ציבורית ולא לעשירים בלבד
g.a.d  |  23.02.09
לכל התגובות