אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבחני ריסוק - מה הם באמת מספרים על הבטיחות של כלי הרכב

מבחני ריסוק - מה הם באמת מספרים על הבטיחות של כלי הרכב

לאחרונה שינה ארגון הבטיחות האירופי את שיטת דירוג הבטיחות, כדי לתת משקל למערכות בטיחות אלקרוניות חדשות. ומה הדגם הכי בטוח? תלוי איזה סוג של תאונה עומדת במבחן

23.02.2009, 09:18 | תומר הדר

האם מבחני הריסוק אכן משקפים את רמת הבטיחות של כלי רכב במציאות? בשבוע שעבר הודיע ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP על שיטה חדשה לדירוג ציוני הבטיחות במבחני הריסוק לרכב. מבחני הריסוק של EURONCAP משמשים כקנה מידה לבטיחות דגמ רכב במדינות רבות ובהן גם ישראל.

עד היום דירג הארגון את בטיחותן של מכוניות על פי שלושה קריטריונים עיקריים: הגנה על מבוגרים, הגנה על ילדים והגנה על הולכי רגל. מעתה יתווסף למבחני הריסוק קריטריון נוסף: תוספת של מערכת בקרת יציבות אלקטרונית בלפחות 85% מהגרסאות השונות המוצעות לצרכן מהדגם שמשתתף במבחן הריסוק. שיטת הדירוג החדשה תתחשב גם בהימצאותם של מגביל מהירות אלקטרוני ואמצעים למניעת צליפת שוט (פגיעה צווארית) בקביעת הנתון הסופי.

במסגרת התקנות החדשות נבחנו במבחן הריסוק שישה דגמי רכב חדשים, שמרביתם משווקים בישראל. ארבעה דגמים זכו בציון הבטיחות המרבי, שניים זכו בציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה. מאזדה 6, מיצובישי לאנסר, טויוטה אוונסיס וטויוטה IQ זכו במלוא חמשת כוכבים; סובארו אימפרזה (שמכונה בישראל B3) וסיטרואן C3 פיקאסו שאינה משווקת בישראל זכו בציון של ארבעה כוכבים מתוך חמישה.

מבחן ריסוק. ארבעה פרמטרים נבחנים מבחן ריסוק. ארבעה פרמטרים נבחנים מבחן ריסוק. ארבעה פרמטרים נבחנים

בדיקה מעמיקה יותר של תוצאות מבחני הריסוק מציירת תמונה שונה. בתאונה חזיתית שתי המכונות הבטוחות ביותר לנוסעים מבוגרים הן אכן ה־IQ של טויוטה, עם 91 אחוזי הישרדות, וטויוטה אוונסיס עם 90 אחוזי הישרדות. שתי אלו אכן קיבלו את מלוא כוכבי הבטיחות. לעומת זאת, למקום השלישי באחוזי שרידות בתאונה חזיתית הגיעה סובארו אימפרזה - שקיבלה ציון בטיחות של ארבעה כוכבים בלבד. את המקום הרביעי חולקות מיצובישי לאנסר וסיטרואן C3, עם 81% אחוזי שרידות, ואילו למקום האחרון מבין השש בקטגוריית ההגנה על מבוגרים הגיעה מאזדה 6, עם 77%.

אם תהיתם איזו מכונית תהיה הכי בטוחה עבור הילדים שמאחור, התשובה היא שוב - טויוטה אוונסיס, שקיבלה ציון של 86% בבדיקה זו. לבדיקה זו הגיעה מאזדה 6 דווקא למקום השני, עם 81 אחוזי הישרדות, והלאנסר מיד לאחריה עם 80%. במבחן ההגנה על ילדים נמצאת סובארו B3 במקום החמישי, עם 73% הישרדות. דווקא הסובארו, שכאמור לא זכתה בציון הבטיחות המלא, היא המכונית הידידותית ביותר להולכי רגל, עם ציון של 72%. המשמעות היא שבפגיעה בהולך רגל בכביש, אחוזי ההישרדות של הולך רגל הן הגבוהים ביותר במקרה של פגיעה מדגם זה, בהשוואה לחמשת הדגמים האחרים. הלאנסר של מיצובי היא המכונית הכי פחות ידידותית להולכי רגל, עם ציון של 34% בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות