אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משבר הנדל"ן האמריקאי גובה מחיר כבד מהום דיפו: הפסד של 54 מיליון דולר ברבעון הרביעי צילום: shutterstock

משבר הנדל"ן האמריקאי גובה מחיר כבד מהום דיפו: הפסד של 54 מיליון דולר ברבעון הרביעי

זאת לעומת רווח נקי של 671 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הפסד זה מתייחס למחזור מכירות של 14.6 מיליארד דולר ברבעון החולף

24.02.2009, 15:30 | ענת ציפקין

הום דיפו, קמעונאית "עשה זאת בעצמך" לשיפור הבית הגדולה בעולם, מדווחת היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי של השנה החולפת. משבר הנדל"ן בארצות הברית גובה מהחברה מחיר כבד, והיא מדווחת על הפסד נקי של 54 מיליון דולר, זאת לעומת רווח נקי של 671 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הפסד זה מתייחס למחזור מכירות של 14.6 מיליארד דולר ברבעון החולף. הום דיפו, בדומה לקמעונאיות אחרות בארצות הברית, סובלת ממספר גורמים החוברים יחד להפסד הנקי עליו דיווחה ברבעון החולף. ירידה בשווים של בתים בארצות הברית, עליה בשיעור האבטלה והקשחת תנאי האשראי מצד הבנקים גורמים למשקי הבית בארצות הברית להוריד את היקפי הביקוש שלהם ברשתות הקומעונאיות.

הום דיפו הודיעה בתקופה האחרונה כי תיאלץ לקצץ כ-2% מכוח העבודה שלה, כ-7000 עובדים, לאור הסלמת המשבר הכלכלי בעולם, וכי בכוונתה גם לסגור את תת הרשת Expo , המפעילה כ-34 סניפים בארצות הברית. הום דיפו הודיעה כי הרווח לשנה הקרובה צפוי לצנוח בכ-7%, והמכירות צפויים להתכווץ ב-9%. היקף המכירות השנתיות של הום דיפו יורדים כבר שלוש שנים ברציפות. מעל שני שליש מהכנסותיה של הום דיפו מגיעים מתחום השיפוצים לבתים.

תגיות