אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: מדד אמון הצרכנים לשפל חדש - 25 נקודות צילום: בלומברג

ארה"ב: מדד אמון הצרכנים לשפל חדש - 25 נקודות

המדד ירד באופן חד מהצפוי והגיע בפברואר לרמה הנמוכה ביותר מאז החל להימדד ב-1967

24.02.2009, 17:58 | סוכנויות הידיעות

מדד אמון הצרכנים בארה"ב צנח בפברואר לשפל חסר תקדים ובכך גובר החשש, שגם הוצאות הצרכנים יקטנו, ככל ששיעור האבטלה יעלה. מדד האמון רשם החודש ירידה חדה מהצפוי והתדרדר עד ל-25 נקודות, הרמה הנמוכה ביותר מאז החלו סקרי האמון להימדד ב-1967. בינואר, לשם השוואה, עמד מדד האמון על 37.4 נקודות.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מנסה לשקם את אמון הצרכנים, על-ידי תוכנית התמריצים הכלכלית, שלדבריו תציל או תיצור יותר משלושה מיליון משרות. מנגד, יו"ר הבנק הפדראלי, בן ברננקי, אמר לאחרונה שהמצב הכלכלי בארה"ב "חמור".

"כשכבר חשבנו שמדד אמון הצרכנים לא יכול לרדת נמוך יותר הוא יורד עוד, ואתה יכול להיות בטוח ששאר המדדים הכלכליים הולכים בעקבותיו" אמר כריס רופקי. כלכלן פיננסי ראשי בבנק אוף טוקיו-מיצובישי בניו יורק. "אם הוצאות הצרכנים יהיו תואמות למצב רוחם המדוכדך, המיתון הנוכחי יהיה עמוק וארוך", הוא הוסיף.

תגיות