אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
012 סמייל: הרווח הנקי ב-2008 זינק ב-40% צילום: צביקה טישלר

012 סמייל: הרווח הנקי ב-2008 זינק ב-40%

הסתכם ב-56 מיליון שקל. חברת התקשורת של שאול אלוביץ' שמרה על יציבות בהכנסותיה, שהסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל

26.02.2009, 10:35 | אמיר טייג

חברת התקשורת של שאול אלוביץ' קוצרת את פירות המיזוג וההתייעלות. תוצאותיה השנתיות של 012 סמייל מצביעות על גידול ברווחיות התפעולית והנקייה, לצד יציבות בהכנסות.

שאול אלוביץ שאול אלוביץ שאול אלוביץ

בכל שנת 2008 רשמה סמייל רווח נקי של 56 מיליון שקל, גידול שנתי של 40%. הרווח התפעולי בניכוי פחת (EBIDTA) עלה, והסכם בשנת 2008 בכ-253 מיליון שקל, אשר מהווים 22.9% מההכנסות, וזאת לעומת רווחיות של 21.4% בשנת 2007. הכנסות החברה נותרו יציבות יחסית והסתכמו ב-1.107 מיליארד שקל, צמיחה נמוכה של 0.3% בלבד.

הרבעון הרביעי היה חזק במיוחד, בו רשמה החברה תוצאות שיא. הכנסות 012 סמייל הסתכמו ברבעון בכ-298 מיליון שקל, צמיחה של 10% לעומת הרבעון המקביל. רווח ה-EBITDA הסתכם בכ-66 מיליון שקל, אשר מהוויה 22.1% מהמכירות. הרווח הנקי ברבעון עמד על 32 מיליון שקל, פי 5.3 מהרווח שרשמה 012 סמייל ברבעון המקביל אשתקד.

בהתייחסה לדו"חות, מביעה מנכ"לית החברה, סטלה הנדלר אופטימיות למרות המשבר הפיננסי. "המטרה שלנו בשנת 2009 היא להעמיק את החדירה שלנו לשוק הטלפון הקווי, להמשיך ולגייס לקוחות, לשפר את השירות, ולהיכנס לשוק הסלולר כמפעיל וירטואלי במועד המוקדם ביותר שהרגולציה תאפשר לנו".

לגבי המשבר אומרת הנדלר כי "אנחנו צופים כי המשבר ישפיע ברבעונים הקרובים על חלק ממגזרי מההכנסות שלנו. עם זאת, בהינתן מבנה ההון היציב שלנו והיעילות התפעולית, אנחנו מאמינים כי נוכל להמשיך ולבנות את העסק שלנו וליהנות מהצמיחה ארוכת הטווח של תחום התקשורת בישראל".

במישור התפעולי מדווחת סמייל על גיוס של 12 אלף לקוחות טלפון חדשים במהלך הרבעון הרביעי, כך שבסוף שנה לחברה יש כ-90 אלף לקוחות טלפון. במסתכם, היוותה פעילות הפס הרחב של החברה, הכוללת קישוריות לאינטרנט וטלפון קווי, 50% מסך הכנסות החברה ברבעון הרביעי, כלומר 148 מיליון שקל. מדובר בשיעור צמיחה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות מתחום השיחות לחו"ל צמח אף הוא, אך בשיעור נמוך יותר של 7%, רבעון מול רבעון, והסתכם בכ-150 מיליון שקל. בכל שנת 2008 היווה תחום האינטרנט 50% מסך ההכנסות וזאת לעומת 43% בשנת 2007.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
סמייל. אני בוכה והם מחיכים
שרות לקוחות גרוע,מהירות גלישה בלתי נסבלת. שרותי הכוכבית ,41 לא פעיל, 42 מזייף,103 לא פעיל(חברת חשמל) 106 ואילך לא מוכר להם. מה עוד צריך בן אדם. למה למה עזבתי את בזק"?נ.ב הקושי הגדול בשרות לקוחות שכל מוקדן זורק אותך לחבר שלו .
א.ש מהצפון בסוף העולם , רחוק ליד מטולה  |  26.02.09
4.
הם מאטים תעבורה לחו"ל וחוסמים שיתוף קבצים
וכך הם יכולים לגייס הרבה יותר לקוחות על אותה התשתית, ולהציג ביצועים פיננסיים כאלה. כבר יותר משנה שאני מנסה לבדוק מה לא בסדר במחשב שלי, בראוטר שלי, בהגדרות שלי... וכלום. בזבזתי על זה עשרות שעות, והמון עצבים. לבסוף החלטתי לנסות ספק אחר (חברה קטנה שנכנסה לא מזמן לתחום האינטרנט) וההורדות בביטורנט החלו לטוס לי.
שוקי , צפון  |  26.02.09
לכל התגובות