אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויסוצקי יוצאת מקטגוריית התה הקר מחוסר רווחיות צילום: פזית רור

ויסוצקי יוצאת מקטגוריית התה הקר מחוסר רווחיות

החברה מוחקת את המותג אייס T זאת לאחר שבחודשים האחרונים החזיק המותג נתח של 15% בלבד. מנכ"ל ויסוצקי: "המוצר שלנו לא היה בשוק הקר כי מערכת ההפצה שלנו לא הגיעה לנקודות המכירה בפיצוציות"

01.03.2009, 11:37 | אורנה יפת

חברת ויסוצקי יוצאת מקטגוריית התה הקר בשל חוסר רווחיות. ההחלטה על מהלך זה התקבלה בחברה לאחר שוויסוצקי ניסתה להעביר את הפצת המותג אייס T למפיץ חיצוני אך ללא הצלחה.

ויסוצקי היתה הראשונה להיכנס לשוק התה הקר עם המותג אייס T ב-1996. בתחילת הדרך שווק המוצר על ידי מערך ההפצה של טמפו ובשנת 2002 החלה ויסוצקי לשווק את המוצר באמצעות מערך ההפצה שלה. אייס T איבד נתחי שוק לאורך זמן ובחודשים האחרונים החזיק נתח של 15% בלבד. "המוצר שלנו לא היה בשוק הקר כי מערכת ההפצה שלנו לא הגיעה לנקודות המכירה בפיצוציות. לא היה כדאי עבורנו להקים מערך הפצה נפרד לשוק הקר והניסיונות להעביר את ההפצה לחברות משקאות גדולות לא צלחו כי להם יש את מותגי הקור שלהם", אמר רוני ויינטשיין, מנכ"ל ויסוצקי.

כבר לפני שלוש שנים הביע ויינשטיין תקווה כי באמצעות המהלך של העברת ההפצה אל תוך הבית יגיע אייס T לנתח שוק של 50% ויגדיל את כל הקטגוריה. אך תקוות אלה נתבדו.

קטגוריית התה הקר אמנם נמצאת צמיחה בשנים האחרונות והתווספו אליה שחקנים גדולים כגון נס T של קוקה קולה שמוביל את השוק, ספרינג T של יפאורה ואף המותג סאן בנדטו. קוקה קולה ויפאורה משקיעות מיליוני שקלים בשיווק המותגים שלהם אך עבור ויסוצקי הפעילות בקטגוריה היתה הפסדית. "התקשינו להתמודד עם המתחרים הגדולים שלנו והפסדנו כסף על הפעילות הזו", מודה ויינשטיין "ההכנסות של אייס T לא היו משמעותיות עבור ויסוצקי אבל היה חשוב לנו להחזיק במוצר כחלק מפורטפוליו מוצרי התה שלנו. כמי שייסד את הקטגוריה זה מאד מצער אותי אבל לפעמים צריך לקחת החלטות קשות".

תגיות