אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט-אפ אינפוקול השיק "ערכת יהדות" סלולרית ברשת פלאפון צילום: עמית שאבי

הסטארט-אפ אינפוקול השיק "ערכת יהדות" סלולרית ברשת פלאפון

שירות "קול הדעת" יאפשר להוריד לסלולרי מידע לצרכי לימוד או תפילה, הרצאות רבנים, הלכה יומית וגם מידע על מסעדות כשרות ובתי כנסת קרובים. בקרוב: שירות דומה למוסלמים, כולל הכוונת GPS למכה

01.03.2009, 21:46 | אסף גלעד

בשורות לציבור הדתי. אם שכחתם במקרה את ספר התפילה בבית, או שמא אתם מחפשים מסעדה כשרה ונתקעתם ללא מדריך, כנראה שהפתרון טמון בטלפון הסלולרי שלכם.

הרב של אינפוקול. בקרוב גם למוסלמים הרב של אינפוקול. בקרוב גם למוסלמים הרב של אינפוקול. בקרוב גם למוסלמים
חברת הסלולר פלאפון השיקה היום (א') את תוכנת "קול הדעת" של הסטארט-אפ אינפוקול, המאפשר להוריד ישירות לטלפון הסלולרי מידע תורני לצרכי לימוד או תפילה וחוסם גישה לתכנים שאינם "כשרים" בעיני הציבור הדתי.

השירות מאפשר הורדה של תכנים מסורתיים, כגון שיעורי תורה, סידור תפילה מלא, הרצאות רבנים בשידור חי, לוח שנה יהודי, הלכה יומית, משנה יומית, מידע על מסעדות כשרות, מקוואות ובתי כנסת, זמני תפילה וחדשות מהעולם היהודי. התכנים ניתנים להורדה לכל מכשיר סלולרי, בדור 2.5 ומעלה. התענוג, שכולל גלישה בתכנים ללא הגבלה, יעלה למבקש 15 שקלים בחודש.

בשלב הבא, בעוד מספר חודשים, מתכננת אינפוקול להשיק את 'קול האסלאם', שיאפשר לכל גולש נגישות מלאה לגרסא סלולרית של הקוראן, תפילות, פרסומי הלכה, חדשות מעולם הדת, ומעל לכל: יישום מבוסס GPS הנותן בכל רגע נתון את הכיוון למכה.

אינפוקול מפעילה כבר שנתיים את שירות הניווט לטיולים בארץ 'קולמקום' שזמין בפלאפון, מירס וסלקום ומאפשר ניווט במגוון מסלולים בארץ, באמצעות הטלפון הסלולרי, כמו גם קבלת הסברים והדרכות לגבי נקודות שונות לאורך המסלול. כך, לדוגמא, מאפשרת התוכנה השתטחות על קברי צדיקים בליווי הסבר על צג הסלולר, או סיור מודרך באתרי מורשת קרב, כגון לטרון ותילי רמת הגולן.

אינפוקול הודיעה לאחרונה על קבלתה לחממה הטכנולוגית החדשה בחיפה, ממנה תגייס מיליון שקלים, זאת לאחר שכבר גייסה סכום דומה ממשקיעים פרטיים, ביניהם מנכ"ל חברת התוכנה אורסוס, גיל וייזר.

באינפוקול שבחיפה 8 עובדים. בכוונתה לגייס כ-3 מיליון שקלים נוספים, אך טרם מצאה משקיעים לדבר. "איננו רואים את עצמנו רק כחברה המפתחת תכנים לקהילות ספציפיות", אמר ל"כלכליסט" רמי ליבר, מנכ"ל החברה. "המוצר שלנו הוא מעין תשתית תוכנה בסיסית, עליה ניתן להעביר מגוון רחב של תכנים לכל קהילה שהיא. כך ניתן לנהל מספר בלתי מוגבל של קהילות על גבי כל מכשיר סלולרי. איננו רואים את עצמנו מוגבלים לעולם התכנים המקומי דווקא".

תגיות