אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי 25 שנה צפויה ג'נרל מוטורס לבטל הסכם החסות עם כדורסל המכללות צילום: רויטרס

אחרי 25 שנה צפויה ג'נרל מוטורס לבטל הסכם החסות עם כדורסל המכללות

החברה הקורסת כבר ביטלה את החסות על הפיינלפור של טורניר ה-NCAA. מנהל מבצעי התקשורת בחברה: "אנחנו חוסכים בכל ההיבטים"

02.03.2009, 10:08 | בלומברג

ג'נרל מוטורס עשויה לא לחדש בסוף העונה, אחרי 25 שנים, את הסכם נתינת החסות שלה עם טורניר הגמר של ליגת כדורסל המכללות בארה"ב, מפני שהחברה מנסה לגייס תמיכה ציבורית אחרי שחולצה על ידי הממשל האמריקאי.

החברה תקצץ לפחות 60% מהוצאותיה באתר בו ייערך הפיינל פור, למרות שהשנה ייערך סוף השבוע המפורסם של משחק הגמר ליד מטה החברה, בעיר דטרויט.

הקיצוצים מגיעים אחרי ש-GM, שקיבלה הלוואת חירום בסך 13.4 מיליארד דולר ממשלת ארה"ב, דיווחה בשבוע שעבר על שנה רביעית ברציפות של הפסדים. ב-17 בפברואר הודיעה החברה שהיא זקוקה להלוואות של עוד 2 מיליארד דולר בחודש הבא.

החברה מקצצת בטיולי הפרס לסוכניה לפיינל פור, אמר סטיב טיהניי, מפקח על החסויות ומנהל מבצעי התקשורת של ג'נרל מוטורס. "אם זה לא חיוני, אנחנו לא נעשה את זה. אנחנו לא יכולים לנהוג בטיפשות לגבי הדרך בה אנחנו עושים כאן דברים".

טיהניי ודוברת CBS, לסליאן ווייד, סירבו לומר כמה בדיוק תוציא החברה על פרסום במהלך טורניר הגמר. טיהניי גם סירב להגיב לשאלה כמה כסף יחסוך הקיצוץ בשיעור 60% בהוצאות באתר המשחקים.

GM הוציאה בממוצע 75.4 מיליון דולר בשנה על פרסום ברשתות טלוויזיה, במהלך טורנירי גמר המכללות בשנים 2005-2008, לפי הנתונים של חברת TNS מדיה אינטליג'נס. בג'נרל מוטורס סירבו לאשר את הנתונים. דוברת GM קלי קוסינאטו אמרה שאין שום הגבלה על הוצאות הפרסום בהסכם לקבלת ההלוואות מהממשל.

משווקים מכוניות

 

ג'נרל מוטורס חייבת להוציא כספים כדי לשווק את מכוניותיה, אמר טיהניי, אבל היא לא מעוניינת שהלקוחות יקבלו את הרושם שהיא מבזבזת את כספי משלם המיסים.

טיהניי אמר שטורניר הגמר של כדורסל המכללות, שיפתח ב-17 במרץ ויסתיים עם משחק הגמר ב-6 באפריל, הוא במה טובה למשוך קונים פוטנציאלים, בגלל שהוא נצפה על ידי בסיס-אוהדים עשיר ומשכיל, והוא נערך בתקופה בה יצרני הרכב יוצאים עם מבצעי האביב.

"אנחנו חוסכים בכל ההיבטים", אמר טיהניי. "אבל אנחנו עדיין צריכים לשווק את המוצר שלנו. הדרך היחידה לצאת מהמצב עליו נקלענו היא למכור".

ג'נרל מוטורס גנזה תוכנית לתגמול אנשי מכירות מצטיינים, שכללה הענקת כרטיסים לפיינל פור, פגישות עסקים ואירועי בידור, אמר טיהניי.

תקופה לא רגילה

 

אחד מאנשי המכירות שהיה אמור ליהנות מהתגמול אמר שהוא מבין את המהלך, מפני שמדובר בתקופה לא רגילה. "אתה עובד קשה וזו תוספת נחמדה", אמר כריס היידוקי, בעליה של סוכנות הרכב היידוקי אאוטומוביל מקולומבוס, אוהיו. "אבל אנחנו מבינים לחלוטין שהאינטרס של כולנו הוא שנצא מהבוץ בו שקענו".

היידוקי אמר שהביטול של פעולות שיווק מתוכננות במהלך הפיינל פור על ידי החברה דומה לביטול הסכם החסות עם שחקן הגולף טייגר וודס. זה משתיק ביקורת - אבל פוגע בעסקים, הוא אמר.

טייגר וודס ללא הסמל של ביואיק. רגע עצוב ל-GM , צילום: איי אף פי טייגר וודס ללא הסמל של ביואיק. רגע עצוב ל-GM | צילום: איי אף פי טייגר וודס ללא הסמל של ביואיק. רגע עצוב ל-GM , צילום: איי אף פי

"אם GM הייתה מחדשת את החוזה איתו, אני בטוח שאחד הסנטורים מהדרום היה אומר 'האם אתם אומרים לי שאנחנו משתמשים בכספי משלם המיסים כדי לשלם למישהו שמרוויח 40 מיליון דולר בשנה, כדי שיהיה המייצג שלכם?' זהו מצב בו אי אפשר לנצח".

מצב בו אי אפשר לנצח

 

ריק ג'נטיל, מפיק לשעבר ב-CBS ספורט וכיום מנהל תוכנית הספורט של אוניברסיטת סיטון הול, מניו ג'רזי, אומר שהחברה עשויה למצוא את עצמה במצב בו אי אפשר לנצח גם עם טורניר כדורסל המכללות.

"הם צריכים לפרסם יותר מתמיד בגלל שהם צריכים למכור מכוניות וזה הרכב המושלם", הוא אמר. "עדיין, יש סיכוי שבכך תרחיק את הלקוחות בגלל החילוץ הממשלתי".

סיטיגרופ ספגה ביקורת מפוליטיקאים, כולל הנציג הדמוקרטי מאוהיו דניס קוסיניץ', על הסכם חסות למשך 20 שנים ובהיקף של 400 מיליון דולר במסגרתו החברה תעניק את שמה לאצטדיון של קבוצת הבייסבול ניו יורק מטס. מאז, היא נאלצה למכור לממשל 52 מיליארד מניות מועדפות, אחרי שירידה במחיר מניותיה גרם לחששות שקריסתה עשויה להוביל להתמוטטות השוק.

"מה שקורה זה שכלפי GM יש פחות עוינות מאשר כלפי העסקה של סיטיגרופ, שהתחייבה על חוזה בסך 400 מיליון דולר, ממנו היא לא יכולה לצאת וכולם צועקים 'זה מגוחך' ", אמר ג'נטיל. "במקרה של GM, יש מוצר שצריך למכור - הם חייבים למכור מכוניות".

השיחות על הארכת תוקף חוזה החסות לטורניר הגמר של המכללות כבר החלו בין CBS ל-GM, למרות שטיהניי אומר שבהינתן המצב הפיננסי של יצרנית המכוניות, לא ברור האם היא תוכל לחתום אפילו על חוזה קטן. "אנחנו בוחנים את הנושא היטב", אמר טיהניי. "אם לא נחשוב שזה משתלם לנו, לא נעשה את זה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות