אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסום ביאהו עובד – לעיתונים בארה"ב צילום: בלומברג

הפרסום ביאהו עובד – לעיתונים בארה"ב

שיתוף פעולה בין יאהו ובין עיתונים אמריקאיים מאפשר למפרסמים למכור מודעות הן באתרי העיתונים והן באתרי יאהו. שני הצדדים מרוצים

02.03.2009, 13:49 | יוסי גורביץ
המשבר בענף הפרסום בארצות הברית גרם למספר גדול של מפרסמים שמרנים, שלא השקיעו עד לאחרונה בפרסום מקוון, להשתתף ביוזמת פרסום משותפת ליאהו ולמאות עיתונים אמריקאיים. התוצאות נחשבות לחיוביות במיוחד. כך מדווח הניו-יורק טיימס.

השותפות מאפשרת לאנשי המכירות של העיתונים לשכנע מפרסמים לרכוש פרסומות הן באתרי העיתונים והן באתרים השונים של יאהו. תוכנה של יאהו, המותקנת בכמאה אתרי עיתונים אמריקאיים, מאפשרת להתאים את הפרסומות להתנהגותו של המשתמש – לזהות את האתרים שבהם הוא מבקר ולהציג לו מודעה התואמת את התנהגותו.

אם המשתמש, למשל, מעוניין בחבילת תיור, אפשר להציג לו מודעה על חבילה כזו בכל עמוד באתר העיתון, לא רק בעמודים המוקדשים לתיירות. התוצאה היא עלייה במחיריהן של המודעות: מרשת העיתונים האמריקאיים קוקס נמסר כי כעת אפשר למכור מודעות כאלו לא ב-50 סנט לאלף צפיות, כפי שהיה קודם לכן, אלא ב-15 דולרים לאלף צפיות.

בשנתיים האחרונות עלה מספר העיתונים המשתתפים ביוזמה מ-176 לכ-800. 

יותר מ-800 עיתונים שותפים ביוזמה, צילום: בלומברג יותר מ-800 עיתונים שותפים ביוזמה | צילום: בלומברג יותר מ-800 עיתונים שותפים ביוזמה, צילום: בלומברג

הצד השני של העסקה הוא שהמפרסמים יכולים לפרסם את מודעותיהם גם בעמודי יאהו, ושני הצדדים מתחלקים ברווחים. בנוסף פותחת השותפות הזו ליאהו ערוץ קשר עם כ-7,500 עובדי מחלקות המודעות בעיתונים האמריקאיים. היוזמה התחילה ב-2006, ושני הצדדים מגדירים אותה כהצלחה. עם זאת, ישנה הסכמה כללית כי למרות ההצלחה, המשבר בתחום הפרסום עמוק מכדי שהשותפות הזו תוכל לחפות עליו.

תגיות