אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק הפרסום בירדן צמח ב-2008 רק ב-10% צילום: ג'ו קוט

שוק הפרסום בירדן צמח ב-2008 רק ב-10%

הוצאות הפרסום בממלכה, שמהוות 3% מסך הפרסום בעולם הערבי, הסתכמו בשנה שעברה ב-303 מיליון דולרים, לעומת 275 מיליון בשנת 2007. ב-7 השנים הקודמות עמד הגידול הממוצע של השוק על 20% בשנה

03.03.2009, 23:46 | גיל פיילר ודורון פסקין

נתונים עדכניים שפורסמו בירדן, לגבי פעילות שוק הפרסום בשנת 2008, מלמדים כי זה רשם שיעור צמיחה של 10%. בסך הכל, הסתכמו הוצאות הפרסום בשנה שעברה ב-303 מיליון דולרים, לעומת 275 מיליון דולרים בשנת 2007.

עם זאת, שיעור הצמיחה שהושג בשוק הוא הנמוך ביותר מזה שמונה שנים. מאז שנת 2000 ועד 2007 עמד שיעור הגידול הממוצע של שוק הפרסום בממלכה על כ-20%.

סגן ראש איגוד הפרסומאים בירדן, נעים אלחוראני, נותר אופטימי לגבי מגמות השוק בשנת 2009, למרות שהעריך כי חלק מהמגזרים ייפגעו עקב המשבר העולמי. לדבריו, הוא צופה כי שיעור הצמיחה בשנת 2009 יהיה דומה לזה של שנת 2008. הוא הסביר, כי השוק הירדני נהנה מיתרון בולט על שווקים אחרים באזור, דוגמת מצרים, ערב הסעודית ומדינת איחוד האמירויות, שכן מחירי הפרסום בו נמוכים.

העיתונות המודפסת שולטת בשוק הפרסום הירדני - עם כ-76% מסך כל הוצאות הפרסום במהלך 2008. ההוצאות בטלוויזיה מהוות כ-9% מסך שוק הפרסום בממלכה, הרדיו 8% ושלטי החוצות - 6% בלבד.

שוק הפרסום הירדני מהווה חלק קטן (3% בלבד) מסך כל שוק הפרסום הערבי, שהיקפו בשנת 2008 מוערכות בכ-11 מיליארד דולרים. שוק הפרסום הגדול ביותר בעולם הערבי נמצא במדינת איחוד האמירויות, השולטת על כ-22% מהשוק, ולאחריה השוק הסעודי, המחזיק בכ-10% מסך כל הוצאות הפרסום בעולם הערבי.

ד"ר פיילר הוא מנכ"ל אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) ודורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר www.infoprod.co.il

תגיות