אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרה ממנפת את השת"פ עם מולר: יוצאת בהשקה מחודשת

טרה ממנפת את השת"פ עם מולר: יוצאת בהשקה מחודשת

במסגרת המהלך השיווקי עוצבו כל מוצרי טרה במראה אחיד ושודרג טעמם. לוגו החברה שונה ונוספה לו המילה "מחלבה". מנהל השיווק: "החלטנו להתמקד בחלב כי הצרכן מעריך התמחות"

03.03.2009, 16:16 | אורנה יפת וגלי ברגר
טרה ממשיכה למנף את השת"פ עם מולר העולמית ומשיקה מחדש את המותג טרה, במהלך המתבסס על ידע של מולר. החברה יוצאת במהלך שיווקי, בהשקעה של כ-2 מיליון דולר, במסגרתו עוצבו כל מוצרי טרה במראה אחיד ושודרג טעמם של המוצרים. גם לוגו החברה שונה ונוספה לו המילה "מחלבה" במטרה להדגיש את מומחיותה של החברה בתחום החלב. במדף של טרה, החלב, היוגורט והגבינה יראו אותו דבר.

"החלטנו להתמקד בחלב", אמר ניר קניאס, מנהל השיווק בטרה, "כי הצרכן מעריך התמחות". לדברי הראל חייקין, משנה למנכ"ל, לטרה יש תפקיד מרכזי בשוק החלב והחיבור האסטרטגי למולר הפך אותה לשחקנית דומיננטית בקטגוריית היוגורט ובעולם החלב. "מאז שהחברה המרכזית למשקאות קנתה את קוקה קולה אנחנו עסוקים בשיפור התשתית וכעת אנחנו משיקים מחדש את המוצרים של טרה שמיוצרים בקווי הייצור של מוצר בישראל".

המוצרים יושקו בנקודות המכירה במהלך חודש מרץ וטרה תהנה מכוחה המסחרי של החברה המרכזית למשקאות מול רשתות השיווק. "אנחנו בהחלט נשאף להגדיל את שטחי המדף שלנו", אמר ארן אלסנר, מנכ"ל טרה. כמו בהשקה של מולר, בה דובר על השקעה של מיליוני שקלים במותג, שחלק ממנה הופנה לתשלום לרשתות השיווק עבור מקררים מיוחדים למותג שקיבלו מיקומים ונראות בולטת בסניפים, גם בהשקה המחודשת של טרה תפעל החברה באסטרטגיה דומה ותשלם עבור שטחי מדף נרחבים.

במקביל, מסר אלסנר כי פעילות מולר אינה הפסדית עבור החברה המרכזית וגם השנה תשקיע החברה במותג מולר ותיכנס לקטגוריות נוספות מלבד יוגורטים. אחת הקטגוריות שעומדת על הפרק היא כניסה לתחום הגבינות באמצעות המותג. "אנחנו מרוצים ממה שקורה לנו במותג מולר ונמשיך להשקיע בו", אמר. "באנו לפה להרבה שנים ואנחנו לא בודקים רווחיות של מותג אחרי שנה". מולר, כזכור, הושק בישראל בפברואר אשתקד.

למרות הרצון לחזק את המותג, בטרה ימשיכו להתעלם ממבצעי המתחרות ואין בכוונת החברה להציע לצרכנים מבצעי מאגדות כפי שנוהגות תנובה ושטראוס. "הפעילות המבצעית שלנו במותג היא בהשקת טעם חדש. כאשר יש השקה כזו אנחנו נותנים את הגביע החדש בחינם ברכישת מוצרי מולר", מסביר הראל חייקין. "לא נתחרה במאגדות עם מולר".

לצד ההשקעה השיווקית וחיזוק המותגים טרה ומולר, המותג הנוסף מבית טרה, you, לא יזכה לטיפול דומה. תחת המותג you השיקה החברה קוטג', חלב מועשר ומשקאות יוגורט והוא פנה בעיקר לנשים. גם לאחר שינויים שביצעה טרה בשפה הפרסומית ובאריזות המוצרים, לא הצליח המותג להתרומם. "המותג you לא יבוטל", אומר אלסנר, "אבל הוא יישאר רק בתחום משקאות היוגורט".

שוק החלב מגלגל כ-7 מיליארד שקל בשנה ובטרה מעריכים כי הוא גדל מדי שנה בכ-150 מיליון שקל, מבלי לקחת בחשבון עליות מחירים. טרה מהווה 9% משוק החלב המבורקד. "בשוק המזון לא מורגש מיתון משמעותי", אמר חייקין, "ושוק זה אינו משקף את מה שקורה בכלכלה. אחרי הכל אנחנו מתעסקים בקטגוריה בסיסית ולא במכוניות".

תגיות