אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהי הדרך הרצויה להתמודדות עם חובות של לקוחות? צילום: shutterstock

מהי הדרך הרצויה להתמודדות עם חובות של לקוחות?

כיצד אני יכול לגרום ללקוחות לשלם את חובם, בדרך חוקית? להרגשתי, קיים קו דק בין השגת הכסף שמגיע לי לבין איבוד הלקוח, במידה ויופעל עליו לחץ רב מדי

03.03.2009, 14:41 | מערכת כלכליסט

אחד הדברים החשובים ביותר הוא לעבוד עם לקוחות, המכבדים את זכותך לקבל כסף. יש לקוחות שעדיף לוותר עליהם, במידה ואתה מזהה, כי באופן פרמננטי, הם אינם מכבדים את החלק בעסקה שבו עליהם לשלם את הכסף.

נסה לקבל מידע על אופיו של הלקוח - בטרם תעבוד איתו - ולא רק בתקופות משבר. מאידך, לעיתים, המידע שבידיך מצביע על לקוח טוב, הנמצא במצוקה זמנית. במקרה כזה, הפעל לחץ מתון. הסיבה לחשיבות הפעלת הלחץ היא, שלבעלי עסקים יש נטייה להיענות לו, כל עוד הוא בגבולות סבירים. אם לא תפעיל לחץ כלל ואילו אחרים כן, תמצא את עצמך בסוף התור. מנגד, לחץ כבד מדי עלול לעורר בעיות מסוג אחר ולא רק לגרום לאובדן לקוח.

מחד גיסא, אם הלקוח הוא קבוע, השתמש ברצונו להמשיך לקנות אצלך, על-מנת לקבל את החובות הקודמים, אחרת אתה עלול למצוא את עצמך משמש כבנקאי של הלקוח, רק ללא בטחונות. מאידך, אם הלקוח אינו קבוע, פעל בדרך של תזכורת מידי מספר ימים, תוך שיחה נינוחה עם הלקוח ובירור יכולתו לשלם.

אל תירתע מהצעות כגון פריסת תשלומים בדרך של קבלת מספר שיקים לתקופה ארוכה משסוכמה. העדף פריסת שיקים דחויים, בסכומים קטנים, על הבטחה עמומה לקבל את כל הסכום בבת-אחת, לכאורה, בעוד תקופה קצרה, אך לא ברורה.

יש לכם שאלה נוגעת לעסק שלכם? שלחו אותה אלינו ונשיב עליה באתר

התשובות ניתנו על ידי חברת תבור כלכלה ופיננסים בע"מ www.tavor.biz

תגיות