אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנשים המבטיחות במיגזר התעשייה והיזמות צילום: עמית שעל

הנשים המבטיחות במיגזר התעשייה והיזמות

האם עדי דישון תצליח להפחית את כמות גזי החממה בעולם? והאם אריאלה שיפנבאור־וייס תכבוש את שוק החטיפים המלוחים?

05.03.2009, 10:21 | מערכת כלכליסט

עדי דישון (32)

תפקיד: מנכ"לית ומייסדת חברת אקוטריידרס. החברה עוסקת בסחר בפחמן, באמצעות הבאה לארץ של השקעות זרות בפרויקטים שמסייעים להפחתת גזי החממה, תוך שימוש בטכנולוגיות ירוקות.

מקום עבודה קודם: "המשרד לאיכות הסביבה, אגף איכות אוויר".

הישג בתפקיד הנוכחי: "ייסוד והקמת החברה. סגרנו שני סבבים של השקעה, האחד של מיטב בית השקעות והשני של קרן בריטית המתמחה בסחר בגזי חממה".

שאיפה בתפקיד: "בטווח הקרוב להתרחב לחו"ל, ובטווח הרחוק להתרחב גם לעשייה חברתית. סוגיות כמו מעמד האשה, נשים מוכות וסחר בנשים מפריעות לי מאוד".

אתר הבית: www.pointcarbon.com, אנליסטים של שוק הפחמן

עד כמה מ־1 עד 10 את שומרת על הסביבה: "8, ויש לי לאן לשאוף. אמנם אין הנחתום מעיד, אבל אני מביאה דברים סביבתיים ליומיום: רוכבת לעבודה על אופניים, אבל עוד לא עושה קומפוסט".

נימוקים לבחירה: יזמית שגם עוסקת בפרקטיקה של הצלת כדור הארץ וגם שומרת על צניעות והבנה שיש עוד הרבה לעשות. לא מקטרת על מעמד האשה, אלא פשוט עושה. היא דוגמה ליכולת להפוך חדשנות, ראשוניות, נחישות ואידיאלים חברתיים לעסק כלכלי מצליח.

עדי דישון עינת רובין אריאלה שיפנבאור־וייס , צילום: עמית שעל עדי דישון עינת רובין אריאלה שיפנבאור־וייס | צילום: עמית שעל עדי דישון עינת רובין אריאלה שיפנבאור־וייס , צילום: עמית שעל

עינת רובין (35)

תפקיד: מנכ"לית ובעלים של חברת הבוטיק BRANDlab Ltd. - חברה המתמחה באסטרטגיה ומיתוג. מוכרת בארץ בזכות מותג הלק לציפורניים essie, שאותו היא משווקת בשיטת שיווק נישתית במכוני היופי ובמכונים לפדיקור ומניקור.

מקום עבודה קודם: "תפקידי שיווק בחברות DeBeers ,LVMH ,Whole Foods במהלך שבע שנות שהותי בניו יורק".

הישג בתפקיד הנוכחי: "יצרתי את התפקיד של עצמי. בשלב מוקדם בחיים הבנתי ויישמתי את התובנה שאני אוהבת לעשות דברים בדרך שלי, שאני רוצה לנווט ולהיות אחראית על הספינה לטוב ולרע, לא רק להרים או להוריד את מפרשיה".

רגע מכונן בקריירה: "אחר צהריים חורפי אחד בניו יורק, אחרי שסיימתי פרזנטציה בפני מנהלים בכירים של אחד מתאגידי הענק, כולם מחאו לי כפיים. יצאתי לשירותים, ושם, מול המראה, עלתה בי המועקה המוכרת - עם כל הכבוד והכיף, מה שאני בעצם רוצה לעשות הוא לא לדבר על מותגים, אלא לבנות מותגים משל עצמי".

על מה את לא מוכנה לוותר: "על אגרוף תאילנדי ועל החלום לפתוח מלון ספא בוטיק"

מוטו: "אל תיתן להצלחה להרוס את ההצלחה הבאה"

עד כמה מ־1 עד 10 את שומרת על הסביבה: "17. אני טבעונית ואוכלת רק אורגני".

מעמד האשה הוא: מבוסס, אך עדיין צריך לקצור את הפירות"

נימוקים לבחירה: יזמית שנכנסה לתחום תחרותי והצליחה לשכנע את החברה המובילה בעולם בתחום טיפוח הצפורניים לבחור בה כנציגתה בישראל. בתקופה קצרה הצליחה להחדיר את המותג ולמצב אותו.

אריאלה שיפנבאור־וייס (35)

תפקיד: מנהלת שיווק שטראוס פריטו ליי (מיזם משותף של שטראוס ופפסיקו).

מקום עבודה קודם: "הגעתי לשטראוס ישר מהאוניברסיטה, ולאחר חמש שנים נסעתי לברצלונה למשך שלוש שנים, לתפקיד במטה פפסיקו אירופה".

הישג בתפקיד הנוכחי: "העובדה שהצגנו השנה צמיחה דו־ספרתית (בממוצע שנתי) והגדלנו את נתח השוק של המוצרים שלנו בתחום החטיפים המלוחים ל־35%".

שאיפה בתפקיד: "להוביל את שטראוס למקום הראשון בתחום החטיפים המלוחים. יש לנו תחרות קשה מול מותגים מבוססים, וברור לי שלא 'ניקח את השוק', אבל אנחנו מתקדמים בעקביות לשליטה של יותר מ־50% בקטגוריה".

שיא מקצועי: "מיזם דוריטוס. בשנת 2007 הזמנו את הלקוחות לצלם סרטון פרסומת ששודר במסגרת הגמר של 'כוכב נולד'. התגובות היו מדהימות, ובאותה נקודת זמן היה מדובר במהלך שיווקי חדשני".

 

איפה לא תעבדי: "בחברה שהיא לא חברה אתית, או בחברה שאין בה מקצוענות ואסטרטגיה. חברות שאין להן חזון, אחריות חברתית ואסטרטגיה, הן לא בשבילי"

פעילות למען הקהילה: "מתנדבת כל שבוע במעון לנערות חוסות ברמת השרון".

מעמד האשה הוא: "בידינו" 

נימוקים לבחירה: נחשבת לאחת מנשות השיווק המוצלחות והמבטיחות, לאו דווקא בתחום המזון, עם יכולת לעמוד באתגרים, להגיע לקהלים שונים ולכבוש נתחי שוק. הודות להכשרה בפפסיקו היא בעלת כושר ניתוח גם של מגמות בשוק הבינלאומי, לרבות "ייבואן" לישראל.

אביה אלמוזנינו (31)

אביה אלמוזנינו. מנכ"לית קלאב מד קוראל ביץ אביה אלמוזנינו. מנכ"לית קלאב מד קוראל ביץ' אילת ברשת פתאל | צילום: עמית שעל אביה אלמוזנינו. מנכ"לית קלאב מד קוראל ביץ

תפקיד: מנכ"לית קלאב מד קוראל ביץ' אילת ברשת פתאל.

מקום עבודה קודם: "סמנכ"לית מלון מרידיאן באילת. אני כבר 13 שנה בענף, ובגיל 26 ניהלתי את מלון פרדייז גארדן".

הישג בתפקיד הנוכחי: "העובדה שאני מצליחה לנהל תחת הנהלה ישראלית (פתאל) בסטנדרטים בינלאומיים (קלאב מד). בימים אלה אני מובילה את שיפוץ המלון בעלות של 10 מיליון שקל, ומנהלת צוות של 300 עובדים, ישראלים ואירופים".

 

מוטו: "כשנפתחת דלת, אל תהססו להיכנס בה"

איפה לא תעבדי: "במקום שאין בו אינטראקציה עם אנשים"

עד כמה מ־1 עד 10 את שומרת על הסביבה: "9. ממחזרת בבית ובמלון, אוספת שמן, משתמשת בדשא סינתטי ומשתדלת לחסוך בחשמל".

מעמד האשה הוא: "לא משהו שצריך לדון בו. לנשים יכולות זהות ועדיפות בהשוואה ליכולות של גברים".

נימוקים לבחירה: סומנה כהבטחה גדולה בתחום. מתמרנת היטב בין דרישות המלון הישראלי לאמות המידה של קלאב מד בעולם. בקבוצה צופים לה עתיד ניהולי בבתי המלון הגדולים בישראל וגם בחו"ל.

תגיות