אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מי תככב בתערוכת הרכב בז'נבה

מי תככב בתערוכת הרכב בז'נבה

למרות המיתון, גם בתערוכת הרכב שתיפתח מחר יוצגו כמה פנטזיות מוטוריות. "כלכליסט" מתלבט בין הלמבורגיני, הפרארי, הבנטלי והאסטון מרטין החדשות

04.03.2009, 11:14 | תומר הדר

אחד מהמקומות שבהם מבחינים היטב בסממני המיתון הוא אולמות התצוגה של תערוכות הרכב הגדולות. נדמה שבשנים האחרונות יצרנים רבים מעדיפים להצניע את פעילות חטיבות היוקרה והספורט שלהם, ולהציג מכוניות שהם מגדירים כידידותיות לסביבה ולכיס. אך יש גם חריגות. בתערוכת הרכב הבינלאומית שתיפתח מחר בז'נבה יוצגו שלל מכוניות ספורט שמחירן באולמות התצוגה יהיה מאות אלפי דולרים, אם לא יותר. "כלכליסט" מציג את החלומות המוטוריים הכי חדשים שיש.

למבורגיני מורצילאגו למבורגיני מורצילאגו למבורגיני מורצילאגו

למבורגיני מורצ'ילאגו LP 670-4 סופר ולוסה. המורצ'ילאגו (עטלף) אינה חברה חדשה בעולם מכוניות־העל, אך הגרסה הנוכחית, המתהדרת בשם "סופר ולוסה" (סופר מהירה), אמורה להפיח חיים בדגם המזדקן. על פי למבורגיני, הולוסה אמורה להיות "סופר טהורה" עבור אלו שהמורצ'ילאגו הרגילה כבר לא מרגשת אותם. התפריט כולל מנוע בעל 12 בוכנות בנפח 6.5 ליטרים שהספקו 670 כ"ס, הודות לשיפורים במערכות תזמון השסתומים והיניקה של המנוע הקיים. מטבע הדברים גם הביצועים השתפרו בעשיריות שניות, למי שחש בהבדל. כך לדוגמה, כעת הזינוק מ־0 ל־100 קמ"ש אורך 3.2 שניות בלבד, והמהירות הסופית היא יותר מ־300 קמ"ש. כדי לשמור את הכבודה הזו צמודה לכביש התווספה גם כנף אווירודינמית מיוחדת.

מאזדה ספיד מאזדה ספיד מאזדה ספיד

מאזדה ספיד 3. במפעלי מאזדה מצויים משרדיה של חטיבה מיוחדת, ולא, זו אינה יחידת המכירות לציי הרכב, אלא חטיבת הביצועים, המאזדה ספיד. החטיבה מתמחה בפיתוח דגמי ספורט וערכות ביצועים לדגמי מאזדה הקיימים. בז'נבה תציג מאזדה את גרסת הספורט של המאזדה 3 החדשה שתגיע לישראל השנה. המאזדה ספיד 3 תצויד במנוע בנפח 2.3 ליטרים בעל מגדש טורבו שיפיק ככל הנראה כ־250 כ"ס וישודך לתיבה ידנית. הביצועים, על פי מאזדה, עולים משמעותית על אלה של גרסאות הליסינג המוכרות בישראל: הזינוק מ־0 ל־100 קמ"ש יארך 6.1 שניות בלבד, והמהירות הסופית תעמוד על 250 קמ"ש. בישראל נמשיך להסתפק במנועי ה־1.6 וה־2.0 ליטרים המוכרים, ועל תיבה ידנית אין בכלל מה לדבר.

פרארי 599FXX. עשירים תמיד נהנים יותר, ובעלי פרארי נהנים אפילו עוד יותר. היצרן האיטלקי יציג ממחר בז'נבה את ה־599FXX. אנשי פרארי טוענים שמימיה הראשונים של החברה, כל טכנולוגיה שיושמה בגרסת הכביש נוסתה קודם לכן על מסלול המירוצים, וה־599FXX נועדה להוכיח את הטענה. מדובר ב־599 סדרתית המחוזקת בשלל אביזרים שנלקחו ישירות ממסלול המירוצים, כגון תוספות אווירודינמיות לייעול זרימת האוויר סביב המכונית. פרארי שומרת את זהות שאר התוספות המיוחדות בסוד, אך כבר הודיעה שבעלי פרארי ותיקים ונבחרים יוכלו לרכוש את הדגם החדש לשעשועים במסלולי המירוצים.

בנטלי קונטיננטל סופר ספורט. גם יצרני יוקרה נכנעים לפעמים. בנטלי הבריטית תציג בז'נבה את הקונטיננטל סופרספורט, מכונית־על ירוקה המונעת בתערובת של בנזין ואתנול. מי שחשש שהכניעה הירוקה תפגע בביצועים יכול להפסיק לדאוג. מנוע 12 הבוכנות כאן מפיק 621 כ"ס ומזניק את המכונית מ־0 ל 100 קמ"ש תוך 3.7 שניות. המנוע אף מצויד בחיישנים שבודקים אם בעורקיו זורם בנזין או אתנול, כדי שהנהג חלילה לא יחוש בירידות כוח. כנהוג בבנטלי, השילוב בין פאר לביצועים נשמר, מה שמבטיח שהנהג יהיה ספון בכורסאות עור רכות ויוקף בכל הפינוקים האלקטרוניים האפשריים, ממערכת סטריאו בשווי עשרות אלפי יורו ועד לריקוע עץ מיוחד לתא הנוסעים.

אסטון מרטין DBS וולנטה אסטון מרטין DBS וולנטה אסטון מרטין DBS וולנטה

אסטון מרטין DBS וולנטה. השם הוא מרטין. אסטון מרטין. ב"קוואנטום של נחמה", הסרט האחרון בסדרת ג'יימס בונד, נהג דניאל קרייג באסטון מרטין DBS סגורה. כעת מציגה החברה את גרסתו הפתוחה של הדגם, הוולנטה. לוולנטה, בעלת הגג המתקפל תוך 14 שניות אל תא המטען, מנוע בעל 12 בוכנות בנפח 6 ליטרים המפיק 517 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית או אוטומטית. הוא מאיץ את הוולנטה מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 4.3 שניות למהירות סופית מוכרת של יותר מ־300 קמ"ש. נסיעה נעימה, מר בונד.

אלפא רומיאו מיטו GTA אלפא רומיאו מיטו GTA אלפא רומיאו מיטו GTA

אלפא מיטו GTA. המיטו, האחות הקטנה של ה־159 וה־166, אמנם הוצגה בישראל בחודש שעבר, אך היצרן האיטלקי שומר לז'נבה את גרסת הביצועים, המיטו GTA. באלפא רומיאו מדגישים שמדובר במכונית קונספט בלבד, אך ככל הנראה ה־GTA תמצא את דרכה לפס הייצור עוד השנה. בניגוד למיטו ה"רגילה" המצוידת במנוע טורבו בנפח 1.4 ליטרים, לגרסת ה־GTA מנוע בנפח 1.7 ליטרים המפיק 240 כ"ס.

גם השלדה שודרגה בהתאם: המתלים הוקשחו והונמכו ב־2 ס"מ, מערכת הבלימה שודרגה באמצעות רכיבי אלומיניום, ולגג התווסף ספוילר אחורי לייעול זרימת האוויר. בניגוד לדגמים האחרים המוזכרים כאן, שככל הנראה יישארו בישראל רק בגדר חלום, המיטו אינה פנטזיה. בעבר הסתננו לארץ כמה גרסאות GTA של דגמי אלפא רומיאו, וניתן לשער שגם למיטו GTA צפוי גורל דומה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות