אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קוסטקו האמריקאית מדווחת על ירידה של 27% ברווח הנקי ברבעון צילום: בלומברג

קוסטקו האמריקאית מדווחת על ירידה של 27% ברווח הנקי ברבעון

מדווחת על שחיקה ברווחיות מכירות ה-Non-food בחגים, בעיקר לאור התחרות ברשתות האחרות ובראשן וול-מארט

04.03.2009, 14:38 | ענת ציפקין

רשת הקמעונאות האמריקאית קוסטקו (Costco) מדווחת הבוקר על ירידה ראשונה ברווח הנקי שלה בשבעת הרבעונים האחרונים. קוסטקו היא רשת קמעונאית המפעילה 537 חנויות סיטונות, ביניהם 393 בארצות הברית ופורטו ריקו, 75 במקסיקו, ו-19 באנגליה. ברשת עובדים 130 אלף איש.

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון החולף (פיסקלי) ב-16.49 מיליארד דולר, ירידה של 1% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. מכירות בחצי השני של שנת הכספים הפיסקלית הסתכמו ב-32.52 מיליארד דולר, עליה של 1% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. על פי דיווחי החברה, הרווח הנקי עליו דיווחה ברבעון הרביעי עומד על 239 מיליון דולר, או 55 סנט למניה, זאת לעומת 327 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברה הודיעה כי היקף הרווח הנקי בחנויות הפתוחות לפחות שנה ירד ב-11% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. הרשת משווקת מוצרים שאינם מתכלים, לצד מוצרי מזון. בין היתר מוכרת קוסטקו טלוויזיות, רהיטים, תכשיטים ועוד. קוסטקו, שמרבית ממוצריה נמכרים בהוזלה משמעותית, היתה חייבת בעונת החגים האחרונה להתמודד עם הורדות מחירים דרסטיות ברשתות הכל בו המובילות בארצות הברית, וכנראה שכך שחקה את רווחיה.

התחזקותו של הדולר פגעה במכירותיה של החברה בקנדה, בריטניה קוריאה ומקסיקו. עיקר התחרות של קוסטקו היא מול הקמעונאית הגדולה בעולם, וול מארט. לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה, ריצ'רד גלנטי, "המרווחים של קוסטקו בתחום ה-non food הושפעו לשלילה מההנחות המשמעותיות שנאלצה הרשת לנקוט במהלך תקופת החגים האחרונה". מתחילת השנה נפלה מניית קוסטקו ב-23%. בשנת 2007 כולה הסתכמו מכירות הרשת ב-64 מיליארד דולר.

תגיות