אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקרב האבוד  של תעשיית המוזיקה: רק עניין של זמן צילום: אי פי איי

הקרב האבוד של תעשיית המוזיקה: רק עניין של זמן

בתעשיית ההקלטות מבינים שהמאבק בהורדות הפיראטיות חסר סיכוי, אבל ממשיכים בו - כדי להרוויח זמן שינוצל לבניית מודלים עסקיים חדשים. במקביל, מתופף מטאליקה הוריד באופן בלתי חוקי את אלבומו-שלו

09.03.2009, 16:52 | יוסי גורביץ
מדוע מנהלת תעשיית ההקלטות מאבק כנגד הורדת מוזיקה בלתי חוקית, בכלל זה מאבק משפטי יקר, למרות שהמאבק נראה אבוד מראש? בכיר בתעשיית ההקלטות מסר לבלוגר הנחשב מייקל ארינגטון תשובה שלא לייחוס: כדי לקנות זמן.
 
לדברי הבכיר, עד 2011 או 2013 לכל המאוחר, תעשיית ההקלטות תשנה לחלוטין את המודל העסקי שלה, ולא תתבסס עוד על מכירת מוזיקה, לפחות לא בפורמט פיזי: מכירות התקליטורים יורדות בכ-20% מדי שנה.

אולריך. רק רצה לראות איך זה עובד, צילום: אי פי איי אולריך. רק רצה לראות איך זה עובד | צילום: אי פי איי אולריך. רק רצה לראות איך זה עובד, צילום: אי פי איי

כאשר יתחולל המפנה, תעבור התעשייה למודל אחר, שבמסגרתו היא תקבל אחוזים מכל הכנסותיו של האמן המקליט אצלה: מהופעות, ממוצרים נלווים, מפרסום מהענקת חסות למוצרים אחרים ועוד. כמו כן, המצב עם אתרי המוזיקה המקוונים צפוי להתהפך: כרגע הם נתבעים, או נמצאים בסכנת תביעה מצד תעשיית ההקלטה, אבל בעתיד הם ישמשו כאמצעי פרסום למוזיקה החדשה.

עם זאת, אמר הבכיר, עד שיתבצע השינוי, תמשיך התעשיה לפעול כפי שהיא פועלת כעת: היא עדיין מרוויחה סכומים גדולים של כסף ממכירת מוזיקה, במיוחד מחנויות "מורשות" כמו האייטיונז של אפל, ועל הרווחים האלה צריך להגן באמצעות מאבק בהורדת מוזיקה פיראטית.

בתוך כך, הודה בשבוע שעבר המתופף של מטאליקה, לארס אולריך, כי הוריד באופן בלתי חוקי את אלבומה האחרון של הלהקה, Death Magnetic. אולריך היה מהקולניים שבמתנגדים לשיתוף קבצים, ומטאליקה אף תבעה את נאפסטר, שירות שיתוף קבצים מוביל לפני כעשור. לדברי אולריך, הוא הוריד את האלבום כדי "לראות איך זה עובד", והוא הוסיף בהתרסה ש"חשבתי שאם למישהו יש רשות להוריד את Death Magnetic בחינם, זה אני". 

תגיות