אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: 2 ספקיות חלפים ישראליות עוברות ל-4 ימי עבודה בשבוע צילום: shutterstock

בלעדי: 2 ספקיות חלפים ישראליות עוברות ל-4 ימי עבודה בשבוע

החברות אומן ומיברג, המייצרות עבור הקונצרנים ג'נרל מוטורס, פולקסווגן ופיז'ו-סיטרואן, עברו לאחרונה למתכונת פעילות מצומצמת. "כל עוד אפשר לצמצם את מס' ימי העבודה ולא את כוח האדם, זה מה שנעשה", אמר מנכ"ל אומן

10.03.2009, 20:07 | ליאור גוטמן

המשבר בענף הרכב האמריקאי ממשיך לתת אותותיו גם בתעשייה המקומית: ל"כלכליסט" נודע, ששתי ספקיות חלקים לתעשיית הרכב העולמית עברו לאחרונה למתכונת פעילות מצומצמת, של ארבעה ימי עבודה בשבוע. מדובר בחברות מיברג ואומן.

בסוף השבוע האחרון פרסמו מנהלי הכספים של ג'נרל מוטורס אזהרת "עסק חי", לפיה קיימת סכנה ממשית להמשך פעילותה העסקית של יצרנית הרכב האמריקאית. כפי שנחשף ב"כלכליסט", סך הרכש של ג'נרל מוטורס בישראל הסתכם ב-2008 במאה מיליון דולר. במידה וג'נרל מוטורס תקרוס, עלולות החברות האלה לאבד את אחד מלקוחותיהם העיקריים.

חברת אומן ממוקמת בקיבוץ חצור ומתמחה בייצור יציקות אלומיניום לתעשיית הרכב העולמית. החברה פועלת עוד משלהי המנדט הבריטי ומעסיקה כ-160 עובדים. מחזור המכירות השנתי שלה נאמד בכ-36 מיליון דולר ועל לקוחותיה נמנות היצרניות ג'נרל מוטורס, פיז'ו-סיטרואן ופולקסווגן.

"אנו מתאימים עצמנו לקצב ההזמנות. מוקדם לומר האם מדובר במצב קבוע או זמני. כל עוד אפשר לצמצם את מספר ימי העבודה - ולא את מצבת כוח האדם - זה מה שנעשה", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל אומן, רונן יואלי.

חברת מיברג הוקמה ב-1953 והיא מעסיקה כיום מעל ל-150 עובדים. החברה ממוקמת בקיבוץ עין השופט ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ-36 מיליון דולר גם כן. בין לקוחותיה העיקריים, נוסף על GM, ניתן למנות את פולקסווגן ואת חברת החלפים דלפי.

מנכ"ל מיברג, מנשה שמש, אישר את דבר המעבר לארבעה ימי עבודה.

תגיות