אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיתון בקקטוס הזהב: ירידה של 40% במספר העבודות שהוגשו לתחרות

מיתון בקקטוס הזהב: ירידה של 40% במספר העבודות שהוגשו לתחרות

בשנה שעברה הוגשו כ-1,200 עבודות והשנה הגישו משרדי הפרסום רק 711 עבודות. יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום: "ירידה בביקושים ובפעילות הכלכלית אינה סיבה 'לסגור את הבסטה'"

11.03.2009, 12:18 | מיטל זדה

ירידה של כ-40% בכמות העבודות שהוגשו לתחרות הפרסום הישראלית, קקטוס הזהב. בשנה שעברה הוגשו כ-1,200 עבודות והשנה הגישו משרדי הפרסום רק 711 עבודות.

אחת הסיבות לירידה בכמות העבודות שיתחרו בתחרות הקריאטיב נובעת מהחלטה של משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי שלא להשתתף, על רקע שיקולים כלכליים. שלמור נחשב לאחד משני משרדי הפרסום הגדולים בתחרות, ועפ"י הערכות, בשנים קודמות שלח כ-150-250 עבודות לתחרות.

מהאיגוד נמסר כי מהמשרדים הגדולים הוגשו בממוצע בין 70 ל-100 עבודות למשרד, סך הכל ניגשו לתחרות כ-30 משרדים שונים.

בימים הקרובים תחל הכנת מערכת השיפוט הממוחשבת לקראת 3 ימי השיפוט המרוכזים שיערכו בחודש אפריל. גם השנה ימנה חבר השופטים פאנל של 24 סמנכל"י קראטיב בכירים, מכל משרדי הפרסום החברים באיגוד.

יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, מסביר כי באיגוד כבר נערכים לתחרות בצל המיתון, עם פחות אפקטים, אבל ללא פגיעה בהליך השיפוט. "להערכתי הירידה בכמות העבודות נובעת משתי סיבות עיקריות האחת היא כמובן, המיתון שהענף עובר, והשנייה, ההבנה של המשרדים, שהחלה כבר בסיום התחרות בשנה שעברה, שלא הכמות קובעת את מידת הזכיות אלא האיכות. הדבר הביא את המשרדים, למיון יותר קפדני של העבודות שנשלחו לתחרות", מסר.

בראון הוסיף כי הטקס השנה יהיה יותר צנוע, "גם בהתנהלות זו יש לנו מסר חשוב להעביר במיוחד בשנת מיתון: ירידה בביקושים ובפעילות הכלכלית אינה סיבה 'לסגור את הבסטה'. דווקא עכשיו קראיטיב מחודד ורעיונות יצירתיים הם הדרך לבלוט ולהשיג תוצאות".

תגיות