אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב בגוש דן - רק חניה אחת לכל חמש דירות צילום: גלעד קוולרצ'יק

בקרוב בגוש דן - רק חניה אחת לכל חמש דירות

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה לא מחכה לרכבת הקלה ומתכננת לשנות את תקני החניות שנדרשים מהקבלנים

12.03.2009, 06:59 | דותן לוי

הפעלתה של הרכבת הקלה נראית עדיין רחוקה, אבל בוועדה הארצית לתכנון ובנייה כבר החלו להכשיר את הקרקע ליום שאחרי. על הכוונת שלהם: צמצום מספר מקומות החניה במרכזי הערים.

 

ל"כלכליסט" נודע כי ב־23 במרץ תקיים הוועדה המחוזית מחוז מרכז דיון שבסיומו תמליץ לוועדה הארצית לאשר תקני חניה חדשים, שיצמצמו את מספר מקומות החניה בגוש דן בצורה דרסטית. המטרה העיקרית של התקנים החדשים היא צמצום מספר המכוניות שנכנסות לערים והקטנת נפח התנועה בכבישי גוש דן.

 

בשבועות האחרונים התקיימו כמה דיונים בנושא זה בוועדה המחוזית: הדיון הראשון נערך בין ראשי העיריות בגוש דן, השני עם מהנדסי הערים והשלישי עם מומחים ויועצים לתחבורה.

 

התקנות החדשות מגדירות שלושה אזורים, לפי מידת קרבתם לתחנת הרכבת הקלה המתוכננת: מרחק אווירי של 350 מטר (אזור א'), מרחק אווירי שבין350 ל־650 מטר (אזור ב') ומרחק אווירי של 650 מטר ומעלה (אזור ג').

בתחום המגורים היו נהוגות עד כה שתי קטגוריות כלליות: בדירות של עד 120 מ"ר מינימום של חניה אחת, ובדירות של יותר מ־120 מ"ר מינימום של 2 חניות. בתקנות החדשות יתווספו קריטריונים חדשים: באזורים א' וב', בבניין שבו הגודל הממוצע של כל דירה מגיע עד ל־70 מ"ר, יוכלו הקבלנים להקציב חניה אחת לכל חמש דירות. לדירות של יותר מ־70 מ"ר יוקצבו 1–2 מקומות חניה לכל דירה.

גם במתחמים מסחריים יצומצמו מקומות החניה. השינוי המשמעותי ביותר הוא בבנייה למסחר באזור א', שבו יצומצם התקן ממקום חניה אחד לכל 30 מ"ר בנוי לתקן לכל 250 מ"ר בנוי. באזור ב' התקן יאפשר עד מקום חניה אחד לכל 100 מ"ר בנוי ובאזור ג' מקום חניה אחד ל־50 מ"ר בנוי.

תקן החניה הארצי לא שונה מאז 1983. ב־1998 החלו להניע במשרדי הפנים והתחבורה יוזמה לתקנים חדשים על פי קריטריונים אירופיים שקשרו את צמצום החניה עם הפעלת מערכת להסעת המונים - רכבת קלה. עיקר המחלוקות כיום סביב אישור התקנים החדשים היא אם יש לקשור את תקני החניה החדשים ברכבת הקלה.

 

היוזמה הראשונה היתה לאשר את התקנים החדשים אך לאפשר בנייה לפי התקנים הקודמים עד להפעלת הרכבת, אך כעת ייתכן שהתקנים החדשים יאושרו ללא קשר להפעלתה. בנייתה של הרכבת הקלה תלויה כעת בסגירת המימון לפרויקט, שנדחה לאפריל. משך הקמת הקו האדום שיעבור בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ובת ים מוערך בחמש שנים מיום סגירת הנושא הפיננסי, כלומר לא לפני 2014.

תגיות

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
במקום להוסיף חניות וחניונים כיום כשזיהום המכוניות עומד לרדת החכמים
מחליטים להפחית החניות. לרכבת הקלה יהיו מספיק נוסעים אין צורך לדאוג לבעלי ההון המשקיעים ברכבת הקלה וצודקים הכותבים בקשר לשבת. נסיעות לחופשה. נסיעות מחוץ לקווי הרכבת הקלה וכו שבגינם משפחה או יחידים יחזיקו מכונית. כנראה שהמתכננים רוצים שכקרבת הרכבת הקלה ומרכזי הערים יגורו דלת העם והמסכנים שממילא לא יכולים להחזיק מכונית והאזור יהפוך לסלאמס . האזרחים המבוססים יגורו מחוץ למרכזי הערים והמסחר אף הוא ינוע בעקבותיהם.
hguy , מרכז  |  12.03.09
25.
ושוב הציבור משלם
ככה זה כאשר מגיעים לראש הפירמידה, הכוח משחית!!! יש את הלוביסטים ויש את הראש "החכם" ומי משלם? נכון הציבור. אבל זה מגיע לנו, כי כבוחרים אדם ראוי - מקבלים את מה שהוא מסוגל לספק. וכשבוחרים אדם "ראוי" מקבלים את מה "מסוגל" לספק. אי אפשר לשתול עץ תפוז ולצפות לקטוף אבוקדו. כן, אנחנו אשמים!!! גם במישור המיניציפאלי וגם הארצי, מה שבישלנו - נאכל. בנתיים נהגי המוניות וכל הספסרים האחרים ובראשם העיריה עם הקנסות, יחגגו על חשבון הציבור שברוב "חכמתו" ימשיך לגור בתל אביב. אז תתחילו לחסוך ותכינו שלטים למכירה של הרכבים.
ישי , מרכז  |  12.03.09
לכל התגובות