אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלק רכב עוברת להפסד ברבעון הרביעי של 2008 צילום: אביגיל עוזי

דלק רכב עוברת להפסד ברבעון הרביעי של 2008

החברה חילקה כבר במהלך השנה את מלוא הדיבידנדים שמאפשרים לה רווחי החברה. מנכ"ל החברה קיבל שכר בעלות 4.8 מיליון שקל

12.03.2009, 13:36 | סיון איזסקו

דלק רכב הפגינה חולשה ברבעון הרביעי של 2008 וחתמה את הרבעון בהפסד. זאת, בניגוד מוחלט להרגלה - יבואנית הרכב הנחשבת ליצרנית המזומנים של קבוצת דלק.

החברה חתמה את הרבעון הרביעי של 2008 בהפסד של 20.7 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 102.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. עם זאת, בשל התוצאות הטובות שהציגה החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הרי שלמרות ההפסד ברבעון הרביעי של השנה, בסיכום שנתי הציגה החברה גידול של 18% ברווח הנקי שהסתכם בכ-504 מיליון שקל - רווח שיא כל הזמנים עבור החברה.

 

מנכ"ל החברה, גיל אגמון, מסיים את השנה עם עלות שכר של כ-4.8 מיליון שקל, שמכניסה אותו למעקב שכר הבכירים בחברות הציבוריות ששכרם עולה על מיליון שקלים.

 

במהלך 2008 חילקה דלק רכב, יבואנית רכבי פורד ומאזדה לישראל, דיבידנדים בהיקף כולל של 640 מיליון שקל ובכך חילקה למעשה את מלואה היתרות המותרות לחלוקה. לאור זאת דירקטוריון דלק רכב חרג ממנהגו ולא הכריז על חלוקת דיבידנד.

 

דירקטוריון דלק רכב הסביר את המעבר להפסד ברבעון הרביעי בעובדה כי "ניתנו אינדיקציות והחלו פרסומים רבים בכלי התקשורת על הוזלות מחירים צפויות בינואר - 2009 מה שלא קרה בפועל -המחירים אף עלו. הירידה במסירות כלי רכב ברבעון הרביעי, גרמה לעליה ביתרת מלאי כלי הרכב ליום 31.12.2008".

עוד ציין הדירקטוריון כי במהלך הרבעון האחרון של 2008 התחזק שערו של היין היפני אל מול השקל בכ- 30% ,גורם אשר "השפיע מהותית לרעה על תוצאות החברה ברבעון הרביעי, גרם להיווצרות הוצאות מימון של כ- 126 מליון שקל ברבעון בגין אשראי ביינים, והיה הגורם המרכזי ביצירת הפסד של כ- 20.7 מליון שקל ברבעון הרביעי, וזאת לאחר שנוצר לחברה רווח של כ- 525 מליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה".

לדברי יובל בן זאב, ראש מחלקת המחקר בבית ההשקעות כלל פיננסים "התוצאות טובות מההערכות המוקדמות שלנו, מה שגורם לנו לומר שמדובר בדו"ח טוב. ללא הוצאות המימון החריגות היתה החברה מרוויחה משהו כמו 50 מיליון שקל ברבעון, תוצאה מצויינת בהתחשב בעצירה של מכירות מכוניות חדשות ברבעון זה".

בן זאב ציין כי ברבעון הרביעי מכרה החברה רק 4,287 מכוניות בהשוואה לכ- 10,000 מכוניות בממוצע לרבעון במשך 16 הרבעונים הקודמים. בחודשיים ינואר-פברואר 2009 מכרה החברה כ 6,200 מכוניות חדשות ולהערכתנו הרבעון הראשון של 2009 יסתיים עם מכירות של 9,200 מכוניות חדשות, הרבה מעבר לרבעון הרביעי של 2008".

לדברי האנליסט, העובדה שאין שחיקה בשיעור הרווחיות הגולמית "זוהי להערכתי ההפתעה הגדולה ביותר בדו"ח הכספי. למרות התחזקות היין היפני בשיעור של 30% במהלך רבעון 4, רשמה החברה רווחיות גולמית גבוהה במיוחד של 19.5%".

בהתייחס לחשש לחשיפה לחברות הליסינג אמר בן זאב, ברבעון הרביעי נרשמה ירידה חדה ביתרת הלקוחות. "חששנו מחשיפת החברה לחברות הליסינג. ברבעון הרביעי ירדה יתרת הלקוחות בכ 400 מיליון שקל לסכום של 450 מיליון שקל בלבד". על כן מסכם בן זאב ואמר כי בשורה התחתונה מדובר בדו"ח מפתיע לטובה. "להערכתי שנת 2009 עוד תפתיע אף היא לטובה" .

תגיות