אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טויוטה תמשיך להתחרות בפורמולה 1 וב-NASCAR צילום: רויטרס

טויוטה תמשיך להתחרות בפורמולה 1 וב-NASCAR

יצרנית הרכב הגדולה בעולם מתכננת להמשיך להתחרות בסבבי מרוצי המכוניות, למרות ההפסדים והירידה בביקוש למכוניות ברחבי העולם

16.03.2009, 13:53 | בלומברג

למרות הירידה בביקוש למכוניות ברחבי העולם, חברת טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, מתכננת להמשיך להתחרות בסבב הפורמולה 1, שתפתח ב-29 במארס במלבורן ובסבב ה-NASCAR האמריקאי.

בהודעה שהפיצה היום (ב') החברה באמצעות האימייל, נאמר כי היא תשתתף בשני סבבי המרוצים, "למרות המגבלות הפיננסיות שנגזרים מהתנאים העסקיים".

לפי התחזית של טויוטה, החברה תדווח השנה על הפסד שנתי ראשון מזה 59 שנים, אחרי שהמיתון העולמי פגע בביקוש למכוניות. טויוטה אף ביקשה עזרה, בדמות הלוואות חירום, מממשלת יפן. יצרניות רכב אחרות, כמו הונדה ופוג'י אינדוסטריס, כבר הודיעו על פרישתן מסבבי התחרויות הממונעות כדי לחסוך בעלויות לנוכח המשבר.

"עבור יצרנית רכב, יש משמעות גדולה להמשיך ולהתחרות בסבבי הספורט המוטורי, גם לנוכח האווירה הקשה", אמר טאדאשי יאמאשינה, מנהל בכיר בטויוטה שאחראי על פעילות הספורט המוטורי של החברה. "ניצחון הוא אחד התנאים" כדי להמשיך להשתתף בסבב הפורמולה 1".

טויוטה גם גייסה עבור חטיבת הפורמולה 1 שלה "כמה עשרות קבלני משנה" במהלך החודשים ינואר ופברואר, בניסיון לחסוך בעלויות, גילה יאמאשינה.

כזכור, הונדה עזבה את סבב הפורמולה 1 בשנה שעברה, ורנו, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בצרפת, עשוי ללכת בעקבותיה. החוזה בין רנו לספונסר שלה, קבוצת ING, יסתיים בסוף 2009, כחלק מתוכנית לקיצוץ בעלויות.

בעקבות פרישתה של הונדה, 9 הקבוצות שנשארו בסבב הפורמולה 1 החליטו בדצמבר לקצץ את העלויות ב-30%, על ידי הטלת איסור על ביצוע מבחנים במהלך עונת המרוצים והתחייבות לחלוק בנתוני הצמיגים והדלק שאוספת כל קבוצה. כמו כן, קבוצת בראון GP תחליף את הונדה בסבב.

תגיות