אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סוכנות נסיעות: "מציעים יעדים יוקרתיים פחות" צילום: אוראל כהן

סוכנות נסיעות: "מציעים יעדים יוקרתיים פחות"

איציק שמעון, סוכנות הנסיעות פרוגרס טורס, פתח תקווה

17.03.2009, 09:23 | יסמין גיל

"בפברואר היתה לנו ירידה של כ־10% בהזמנות", מספר איציק שמעון, הבעלים והמנכ"ל של פרוגרס טורס, משרד נסיעות בן 27 שנה בפתח תקווה המעסיק 20 עובדים. מבחינתו, מדובר בברכה: "בשוק מדברים על ירידות של עד 30%. אבל אנחנו משרד בינוני, והמשבר פוגע יותר בגדולים - שעובדים עם חברות הייטק - ובקטנים, שמבוססים על הקהל הרחב.

"חלק מהלקוחות שלנו מגיעים מתחומים שנפגעו פחות, כמו התחום הרפואי או הביטחוני, והם ממשיכים לנסוע לחו"ל. אם הם מצמצמים, הרי שזה בנסיעות ביזנס. היום צריך אישור מיוחד בשביל טיסות כאלה".

את הפגיעה המצומצמת יחסית במשרד שלו זוקף שמעון גם להסתגלות של המשרד למצב. "עשינו מאמצי שיווק, במישור הארצי, באינטרנט ובמקומונים, ופגשנו לקוחות פוטנציאליים", הוא מסביר. "בחופשות סקי נערכנו עם יעדים פחות אקסלוסיביים; חבילות זולות לבולגריה, לדוגמה. בקלאב מד עשו הנחות מטורפות והוזילו את החבילה ב־400 יורו לזוג. אז אנשים לא יעשו השנה סקי ליד רוברט רדפורד, אבל מי שנוסע בכל שנה לא מוותר בקלות, ואמנם הוצאנו כאלף בני אדם לחופשות סקי - כמו בשנה שעברה".

הלקוחות עדיין משלמים באופן סדיר?

"בענף מדברים על קושי מסוים בגבייה, בייחוד כשמדובר בלקוחות במזרח אירופה, ובעיקר בענף הנדל"ן. זה דבר שלא היה בשנה שעברה. אצלי יש מעט לקוחות ברומניה והסתדרנו".

ובמה השתנה ניהול המשרד?

"עוד לא העברתי את המשרד לארבעה ימי עבודה, ועוד לא קיצצתי בשכר, אבל אם הירידה בהזמנות תחריף, אשקול את הנושא. אנשים בודקים כמה פעמים לפני שהם מזמינים, כך שאני מאמין שההחלטות יהיו ברגע האחרון".

תגיות