אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיצוב מוצר: "קיצצנו 30% מהשכר שלנו" צילום: אוראל כהן

עיצוב מוצר: "קיצצנו 30% מהשכר שלנו"

חגי שטראוס, מבעלי הסטודיו לפיתוח מוצרים TH+E, תל אביב

17.03.2009, 09:23 | מיטל זדה

הכוכב במשרדי TH+E הוא ה־VAZU = אגרטל שהומצא על ידי החברה, נרשם כפטנט ומכר בשנים האחרונות 2 מיליון יחידות, בין השאר לאיקאה. E+TH נוסדה בסוף 2005 בידי חגי שטראוס, צביקה נחומזון ואיתן נורדמן, ועוסקת בעיצוב ופיתוח אביזרים לבית, שנמכרים למפיצים בישראל = ובעיקר בחו"ל. הפעילות הגלובלית של החברה הפכה אותה חשופה במיוחד לנזקי המשבר.

"לקראת סוף 2008 התחלנו להרגיש את ההססנות של לקוחות בכל הנוגע לעסקאות חדשות", מסביר שטראוס. "ינואר היה חודש קשה, וככל שהזמן עבר, ראינו שהמגמה מתחזקת ואנשים נמנעים מעסקאות חדשות ומנהלים מו"מ קשוח יותר. עסקאות על סף חתימה התבטלו ברגע האחרון. כמות ההזמנות ירדה בחודשים האחרונים בכ־25%".

איך אתם נלחמים בהאטה?

"אנחנו מנסים להיות יותר גמישים, מחפשים דרכים יצירתיות כדי להשיג חמצן לעסק. עוד לא הגענו לשלב של הורדת מחירים, אבל אנחנו מנסים ליצור עסקאות יותר אטרקטיביות ללקוחות שלנו. אנחנו שוקלים עכשיו לבקש אשראי חדש מהבנק, שיכול להיות שנצטרך כדי לעבור את חצי השנה הקרובה".

עוד מקור חמצן שהרוויחה החברה נגזר מקיצוצי השכר: שלושת השותפים קיצצו את המשכורות שלהם בכ־30%, אם כי לא נגעו בשכר של שני עובדי השיווק שהם מעסיקים. "כל הוצאה נהפכה ליותר מחושבת", אומר שטראוס.

הזהירות הזו תעזור לכם לצלוח את המשבר?

"אנחנו מוטי שיווק ושמים דגש גבוה על מכירות, ואנחנו חברה יחסית רזה, אז אני מאמין שיהיה לנו את אורך הנשימה לעבור את המשבר הזה, בהנחה כמובן שהוא לא ילך ויעמיק".

תגיות