אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הישורת האחרונה: הבוקר ייפתחו 5 מעטפות הניגשים למכרז עיר הבה"דים

הישורת האחרונה: הבוקר ייפתחו 5 מעטפות הניגשים למכרז עיר הבה"דים

שלושה מהמציעים הם קבוצת שיכון ובינוי יחד עם חברת אשטרום, קבוצה של מבני תעשייה וחברת א. דורי וקבוצה המורכבת מאפריקה ישראל ומחברת אלקטרה. ברקע: מאבק התאחדות הקבלנים, שקוראת לפצל את המכרז למספר מבצעים

17.03.2009, 11:14 | שי פאוזנר

המרכז להקמת קריית ההדרכה הענקית של צה"ל בדרום (המוכרת כעיר הבה"דים) הגיע לישורת האחרונה. הבוקר (ג') יפתחו חברי ועדת המכרזים של הפרויקט את מעטפות המכרז, אליו הוגשו חמש הצעות וברור כעת, כי שלוש מהן אלה ההצעות של קבוצת שיכון ובינוי ואשטרום, ההצעה של מבני תעשייה וא.דורי וקבוצה שלישית המורכבת מאפריקה ישראל ומחברת הבנייה אלקטרה.

המכרז להקמת קריית ההדרכה הוא מכרז ענקי ראשון של משרד הביטחון, שיבוצע בשיטת ה־BOT, בה הזכיין יתכנן, יקים, יתפעל ויתחזק את המתקן, לפרק זמן של 20–25 שנה. עלות ההקמה נאמדת בכ־2-3 מיליארד שקל, ועם ההכנסה ממערכת הביטחון עבור אחזקת ותפעול המבנים מדובר, על-פי ההערכות בענף, בכ־25 מיליארד שקל.

העלות הכוללת להעברת מחנות צה"ל לנגב מוערכת בכ־20 מיליארד שקל ובמסגרתה יעברו לשרת באזור יותר מ־20 אלף חיילים ואנשי קבע.

קבלן אחד לא יעמוד בנטל

נציין, כי ברקע למכרז מתקיים בתקופה האחרונה מאבק של התאחדות הקבלנים, במטרה לשנות את תנאי המכרז, כדי שזה יפוצל לזוכים רבים. הרקע, אומרים הקבלנים, הוא הסיכון בהעברת המכרז לידיים של קבלן אחד, אשר יתקשה לקבל מימון בתנאי השוק המשברי כיום. ההתאחדות השתמשה בעניין זה בדוגמאות לכך, שכיום יש בישראל פרוייקטים תשתיתיים, שאין אפשרות לממנם והסגירה הפיננסית שלהם נמשכת כמעט שנתיים, כמו הרכבת הקלה בת"א.

בנקים זרים שהשתתפו בעבר במימון פרויקטים בישראל כבר הודיעו שלא יחדשו השקעות בישראל בתקופה הקרובה. ההתאחדות סבורה, כי הפרוייקטים המתוכננים בשיטת PPP/BOT צפויים להיכנס להקפאה עד חלוף המשבר - או בסופו של דבר, לצאת לפועל כפרוייקטים תקציביים "רגילים". לכן, הם טוענים, שאין לבזבז זמן יקר ויש לשנות מיד את שיטת המכרז.

תגיות