אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל טואי פליי שוקל את המשך הטיסות לישראל צילום: אוראל כהן

מנכ"ל טואי פליי שוקל את המשך הטיסות לישראל

זאת, בגלל שעות הפעילות בנתב"ג בלילה שיוצרות בעיות ארגוניות מול הפעילות בנמלים בגרמניה. מנכ"ל חברת ה"לואו קוסט" שלח בתחילת החודש מכתב למנכ"ל משרד התחבורה שבו ביקש להאריך את הפעילות בנתב"ג בשעה למטוסים שקטים

17.03.2009, 21:22 | יסמין גיל

האם חברת התעופה טואי פליי, שמפעילה טיסות מגרמניה לישראל, תצטרף לתומסון פליי הבריטית - שתיהן שייכות לתאגיד התיירות טואי - ותפסיק אף היא לטוס לארץ?

בתחילת החודש הגיע מנכ"ל טואי פליי, הלמוט מוקוש, לישראל, ונפגש עם גורמים בענף, על מנת לבדוק אפשרויות הארכת זמן פעילות ההמראות מנתב"ג בלילה. הוא אף שלח מכתב בנושא למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בו ציין כי החברה מוכנה להגדיל את מספר טיסותיה השבועיות לארץ מ-13 ל-20 במידה ויוארכו שעות הפעילות בנתב"ג.

מנגד, רמז במכתבו מנכ"ל טואי פליי כי בהתחשב במצב הנוכחי, לפיו נתב"ג סגור להמראות מ-1:40 ועד 5:50 בשעון החורף, או 4:50 בשעון הקיץ - הוא לא מוציא מכלל אפשרות שהחברה אף תפסיק את הטיסות לישראל.

מכיוון שנמלי התעופה בגרמניה נפתחים רק בחמש בבוקר - נאלצים מטוסי החברה שיוצאים מנתב"ג בסמוך לשעת סגירתו בלילה, להאריך את הטיסה בשעה, מהלך שווה ערך לבזבוז של 3 טון דלק בכל טיסה. בחברה מבקשים לצאת מאוחר יותר מישראל, לפחות בשעה אחת, קרי ב-2:30-3:00 בלילה, על מנת שיוכלו להגיע לגרמניה כשהנמלים נפתחים.

"הגבלת השעות יוצרת אצלנו עלויות בלתי אפשריות", אומר מוני בר, מנכ"ל הולידיי טראוול, נציגת טואי בישראל, "הייתה תקופה שהכל היה ורוד ויכולתי להתמודד עם העלויות, אבל היום אני צריך להתמודד עם המשבר הכלכלי". לדבריו, הוא מציע לפתוח את נתב"ג בשעות הלילה למטוסים בדירוג 4 STAGE בלבד, בעלי עוצמת רעש נמוכה, ומי שיעבור על העצמה המקובלת ייקנס בו במקום.

טואי פליי, המוגדרת כחברת "לואו קוסט", החלה לפעול בישראל ב-2005 ומפעילה כיום 13 טיסות בשבוע בקו גרמניה-ישראל: ממינכן, ברלין, דיסלדורף, המבורג, קלן, בון וממינגן. בר מוסיף ואומר ששעות הפעילות בנתב"ג הן אחת הסיבות שהביאו להפסקת פעילות תומסון בישראל.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "בהתאם להחלטת ממשלת ישראל חל איסור על המראות מנתב"ג בין השעות 1:40-5:50. שר התחבורה הוא הגורם המוסמך לאשר המראות חריגות בשעות אלה".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
איזו עזות מצח
בגרמניה כמו בכל שאר אירופה שדות התעופה סגורים להמראות ונחיתות מחצות ועד שש בבקר למעט לחברות הלאומיות (בריטיש, לופטהנזה וכו') בישראל נותנים לו להמריא (פעולה שמייצרת הרבה יותר רעש, גם במטוס הכי שקט) עד אחת וארבעים בלילה והוא עוד מתלונן...איזו עזות מצח אין לי ספק שהוא לא ניסה לבקש לנחות בגרמניה יותר מוקדם כי הוא יודע שלא יתנו לו, שיאיים עליהם שהוא לא יטוס משם, נראה אותו..... אז מה עושים? אומרים לישראלים שיפסיקו לטוס, ומנכ"ל משרד התחבורה האוויל יאשר לו על מקדש התחרות והשמיים הפתוחים והניסיון למוטט את חברות התעופה הישראליות תקראו את דבריו של מנכ"ל אלעל בעיון ותבינו עד כמה משרד התחבורה והעומדים בראשו הורסים את החברות הישראליות במתן עדיפות לחברות הזרות. החברות הישראליות נדפקות פעמיים, פעם אחת בחו"ל שם הם משלמות כפליים מול החברות המקומיות עם אישורי נחיתה מדודים ובשעות לא נוחות (לא מאפשרים טיסות המשך למשל) ופעם שניה בארץ שגם פה ניתנת עדיפות לחברות הזרות
יהודי וישראלי גאה  |  19.03.09
2.
אין גבול לחוצפה של הגרמני
למה הוא לא דורש ללפתוח את השדה בגרמניש יותר מוקדם? אולי הוא חושב שהוא בשנות ה 30? היה צריך לזרוק אותו מכל המדרגות (אן מהחלון, אם אין מדרגות ) חוצפן. אולי הוא גם דורש שנשלם לו פיצוי על הדלק? למה הוא לא טס בבוקר? כי בבוקר הוא טס למקומות שאין לו את החוצפה לבקש שיפתחו בלילה
צ'רלס פישבאום , ת"א  |  18.03.09