אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מ-2010 - תקרת תקציב של 30 מיליון ליש"ט לקבוצות פורמולה 1 צילום: בלומברג

מ-2010 - תקרת תקציב של 30 מיליון ליש"ט לקבוצות פורמולה 1

בעקבות כך, כמה מהקבוצות יקצצו עד 90% מתקציבן. מרבית הנהגים המובילים בפורמולה 1 מרוויחים כיום כ-20 מיליון ליש"ט בשנה

18.03.2009, 12:30 | סוכנויות הידיעות

ה-FIA, התאחדות הספורט המוטורי העולמית, הודיעה על שינויים דרמטיים בחוקי הפורמולה 1 עקב המשבר הכלכלי. בין השאר, תיקבע תקרת תקציב מומלצת של 30 מיליון ליש"ט (42 מיליון דולר) על הקבוצות מעונת 2010. בעקבות כך, כמה מהקבוצות יקצצו עד 90% מתקציבן. 

 

התקרה אמנם אינה בגדר חובה, אבל החוקים הטכניים החדשים, הכוללים בין השאר מנוע זהה לכל המכוניות, יהפכו השקעה מאסיבית בפיתוחים טכנולוגיים לבלתי כדאית. 

נשיא ה-FIA, מקס מוסלי, אישר כי התקרה תכלול גם את שכר הנהגים. "כל ההוצאות של הקבוצות יהיו תחת התקרה, כולל משכורות הנהגים ומנהלי הקבוצות". מרבית הנהגים המובילים בפורמולה 1 מרוויחים כיום כ-20 מיליון ליש"ט בשנה.

בנוסף הציג מקס מוסלי שיטת ניקוד חדשה במרוצי הפורמולה 1. תחת השיטה החדשה, הנהג שזוכה במספר המרוצים הרב ביותר יזכה באליפות הנהגים. כעת, השיטה מעניקה את התואר לנהג שצבר את מספר הנקודות הרב ביותר.

תחת השיטה החדשה, למשל, לואיס המילטון ממקלרן, אלוף העולם הנוכחי שסיים במקום הראשון בחמישה מרוצים, היה מפסיד את התואר לפליפה מאסה מפרארי, שסיים במקום הראשון בשישה מרוצים.

אם שני נהגים מסיימים עם אותו מספר ניצחונות, אזי מי שצבר יותר נקודות (ממקום 8 עד מקום 1 צוברים נקודות על בסיס של נקודה למקום שמיני עד 12 נקודות למקום 1) יוכרז מנצח. השיטה החדשה אינה חלה על אליפות היצרניות.

תגיות