אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ליעד כהן: "אין ספק שאדום אדום הקדימה את זמנה" צילום: יונתן בלום

ליעד כהן: "אין ספק שאדום אדום הקדימה את זמנה"

כך אמר מנכ"ל תנובה ויו"ר אדום אדום לרגל השקת אסטרטגיה שיווקית חדשה למותג בהשקעה של 5 מיליון שקל עם שייקה לוי כפרזנטור

18.03.2009, 17:18 | גלי ברגר

"אין ספק שאדום אדום הקדימה את זמנה וצריך היה להתאים אותה למצב השוק", כך אמר ליעד כהן, מנכ"ל תנובה ויו"ר אדום אדום שבבעלות הקונצרן היום (ד') במסיבת עיתונאים לרגל השקת אסטרטגיה שיווקית חדשה למותג.

כהן הסביר כי החברה השלימה מהלך הבראה עסקי שהעביר אותה לאיזון תפעולי לאחר שהפסידה מהיום שהוקם המפעל. החברה ביצעה כמה מהלכי התייעלות: הראשון השכרת המשחטה לגורמים אחרים, וכיום לדברי דוד מטלון, מנכ"ל אדום אדום בשנה האחרונה, ההכנסות מהשכרת המשחטה מהוות 40% מסך המכירות. בנוסף תנובה תפסה בעלות על כל שרשרת הערך: במקום מגדלים רבים היא מרכזת את העגלים בשש חוות, ומעורבת בכל שלב בגידולם - מהרגע בו מיובאים מאוסטרליה.

"אפשר שתהיה את המשחטה הכי טובה בעולם, אבל טעם הבשר נקבע לפי איכות הגידול", הסביר מטלון. בנוסף, אחת הבעיות של אדום אדום בעבר הייתה חוסר בקרה על המגדלים, שקיבלו לדברי גורמים בשוק סכומים גבוהים מאוד ולא כלכליים. בנוסף הפסיקה אדום אדום לשווק בשר מחוץ לקצביה חתוך לנתחים, מה שהוזיל את עלויות התפעול של המפעל, שכן אין צורך בחיתוך הבשר כבעבר. המכירה של בשר טרי חתוך ממקררי שירות עצמי הייתה מהפכה שהשוק הישראלי ככל הנראה לא היה מוכן לה, ועבור אדום אדום הייתה הפסדית".

לאחר שהשלימו את מהלך ההתייעלות, חשו בחברה בטוחים לצאת במהלך שיווקי בהשקעה של 5 מיליון שקל. שייקה לוי, שנשכר להיות הפרזנטור של החברה, ינסה לשכנע את עקרות הבית לקנות אדום אדום שכן רק הוא בשר טרי, ולא בשר קפוא שהופשר. "יש כאלה שמנציחים את המצב בו קונים בשר מופשר כטרי, 60% חושבים שהם קונים בשר טרי, שלמעשה מדובר במופשר", מסביר מטלון.

תגיות