אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי: החמרה בבדיקות צמיגים ברישוי ובכביש צילום: סי די בנק

בלעדי: החמרה בבדיקות צמיגים ברישוי ובכביש

ל"כלכליסט" נודע שבקרוב יחלו בוחני הרישוי לבדוק את סיווג המהירות ואת התאמת סוג הצמיג לרכב, כלומר - האם הצמיג שמורכב מיועד למכונית מסחרית או פרטית

18.03.2009, 20:59 | ליאור גוטמן

משרד התחבורה "מתלבש" על הצמיגים: ל"כלכליסט" נודע שמכוני הרישוי עומדים בקרוב להחמיר את בדיקות מבחן הרישוי השנתי המתייחסות לצמיגי המכוניות. עד היום נבדקו מידות הצמיג, התאמתו להמלצות היצרן או מידת היובש של הגומי. בקרוב יחלו בוחני הרישוי לבדוק גם את סיווג המהירות ואת התאמת סוג הצמיג לרכב, כלומר האם הצמיג שמורכב מיועד למכונית מסחרית או פרטית.

בנוסף להחמרה בבדיקות הרישוי, תחל משטרת ישראל לקנוס נהגים על חוסר התאמה בין הצמיגים שהותקנו במכוניות לבין המלצות היצרן. בדיקה דומה, שתתבצע לפחות פעם בשבוע, תעשה על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה שפזורות בישראל. במידה והצמיג שמותקן על המכונית הנבדקת לא תואם את המלצות יצרן המכונית - יושבת הרכב. בנוסף, צמיגיות יחויבו בניהול יומן התקנות מפורט שכולל בין השאר נתוני יצרן ורכב בנוגע לכל עסקת מכר של צמיגים.

"שנת הצמיג"

צעדים אלו ואחרים הם חלק מתוכנית עבודה שנתית של משרד התחבורה, שמבקשת להכריז על שנת 2009 כ"שנת הצמיג". יישום התוכניות יפוקח על ידי ועדת היגוי שהוקמה לאחרונה בראשות עדי צוקרמן, ראש מנהל תנועה במשרד התחבורה. "בישראל מוחלפים מדי שנה כשני מיליון צמיגים. מבדיקות שנערכו לקראת הקמת הוועדה עולה שכשל בצמיג עלול להשפיע רבות על חומרת פציעה בזמן תאונה, בוודאי ביחס לכשלים טכניים או מכאניים", מסביר אבי גלנצר, יו"ר ארגון מכוני הרישוי באיגוד לשכות המסחר וחבר בוועדת ההיגוי.

עוד נודע ל"כלכליסט", שמחר (ה') תתקיים ישיבה מיוחדת במשרד התחבורה שתדון ברעיון לאסור מכירה או שיווק של צמיגים משומשים בישראל. גורם בכיר שמקורב לנושא מסביר שלקוח יכול להחליף כיום ארבעה צמיגים פגומים במשומשים בעלות של 400 שקל בלבד, כרבע מעלות ארבעה צמיגים חדשים. "רוב העסקאות בתחום אינן מפוקחות והתשלום עליהן הוא בדרך כלל "שחור", מסביר הגורם. לדבריו, במציאות של קושי כלכלי קל יותר לבחור ברכישת צמיג משומש, מה שעלול להשפיע לאורך זמן על בטיחות נהג המכונית והנוסעים ברכב. "במידה ונמכר צמיג משומש נבקש לחייבו במתן אחריות של שנה על הסחורה", מסר הבכיר.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
לכל אלה שמבלבלים את המוח!!
אין ספק שמחירי הצמיגים (כמו כמעט כל המוצרים בארץ) הוא גבוהה לעומת המחירים בעולם.. אבל אם תואילו לבדוק באמת כמה הפנצ'רייה מרוויחה על כל צמיג חדש אתם תדברו אחרת.. לא משנה כמה אחוז הנחה מקבלת הפנצ'רייה ולא משנה כמה הוא מופיע במחירון,וזה גם לא משנה אם הצמיג איכותי או סתם צמיג סיני...הפנצ'רייה מוסיפה "בגג שבגג" מאה שקל לצמיג!!! (מאה שקל בדרך כלל שהצמיג עולה למוסך יותר מ700 שקל אחרי ההנחה) שזה בדיחה.. כל אחד מכם יושב בבר או במסעדה ומשלם על כוס רד-בול וודקה כמעט חמישים שקל.. הבעיה בארץ שהמודעות שואפת לאפס וכולם רוצים זול..הכי זול.. ומה הסיבה לא למכור צמיגים משומשים??? כל אחד מאיתנו יכול לקנות כמעט כל מוצר באינטרנט משומש ולפני שהוא קונה הוא "עושה שיעורי בית" על המוצר...אז גם על הצמיגים אפשר..רק צריך לבדוק:עומק חריצים,תאריך,יובש ושאין תיקונים בדופן.. בכל מקצוע יש את המקצוענים והאמינים ויש את החאפרים.. בקיצור..אין מודעות-יש בילבולי שכל
יורם עגנון , רעננה  |  04.02.11
20.
הכנסות המדינה ובטיחות
מקבלי החלטות במשרדים ממשלתיים שמו לנגד עיניהם שני נושאים על פי סדר עדיפויות: 1. כיסוי ערווה. לכל מקרה של בדיקה - שתתגלה ערוותו של הזולת. 2. הכנסות המדינה. אשתי נוהגת 5000 ק"מ בשנה. אין שום הצדקה לרכישת צמיגים חדשים כאשר ניתן לרכוש צמיגים של יצרן אירופאי איכותי במצב מצוין, צמיגים שיוסרו ממכוניתה בגלל יובש הגומי - הואיל והיא איננה גומאת מרחקים. קשר עם פאנצ'ר מאכר קבוע לאורך שנים יוצר מערכת יחסי ספק לקוח על בסיס אמון. חלק ניכר מה"הנחה" (שהיא המחיר בפועל) מועבר ללקוח, ורק חלק קטן מה"הנחה" משמש כמקור הכנסה לגיטימי לפאנצ'ר מאכר עבור עיסקת המכירה, בנוסף לעלות העבודה. כך יימכר צמיג שמחיר המחירון שלו 1750 ש"ח ב 750 ש"ח, והפאנצ'ר מאכר לא יפסיד. אין לסמוך על משרד התחבורה, בוחני המשטרה, או כל גורם שלטוני. חיינו מעניינים אותם כקליפת השום - ההכנסה מעניינת אותם. ולעוסקים במלאכת האכיפה - אם הנכם קוראים דברים אלה: האם לתדמיתכם בעיני עצמכם אין כל ערך ?
שכל של צמיג  |  23.03.09
18.
החמרה בבדיקה
מכוני הרישוי מחמירים לטובת הכיס שלהם רוב המוסכים שבסמוך למכוני הרישוי הם משתפי פעולה עם מכוני הרישוי על מנורה קטנה מכשילים אותך ואומרים לך גם לא ן לגשת לתקן הסגנון הוא גש ממול והממול הוא השותף הסמוי משלמים 60 שקל חוזים למכון הבוחן רואה את חשבונית התיקון מעלה חיוך חרא אפילו לא בודק וחותם זה קורה והרבה בעיקר ב מ.מ.מ בני ברק מה שבטוח שאצלהם אין מיתון החשבון פשוט 60 כפול 300 מכוניות זה 18000 שקל ליום
משה עסיס , ת"א  |  22.03.09
לכל התגובות