אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיווק בתחום המיחשוב: איך להתחרות ברשתות הגדולות? צילום: בלומברג

שיווק בתחום המיחשוב: איך להתחרות ברשתות הגדולות?

אני בעל עסק בענף המחשבים, שבשנים האחרונות גדלה בו מאוד התחרות. אבקש לדעת כיצד המשווק, שקונה מהיבואן סחורה באותו מחיר שקונות הרשתות, יכול לעמוד מולן בתחרות? אילו אחוזי רווח משיגות הרשתות ואיך אפשר לעמוד בהתמודדות כזאת?

22.03.2009, 19:53 | מערכת כלכליסט

הקושי של משווקים קטנים מול הרשתות הוא אכן גדול. הרשתות מצליחות, בזכות יתרון הגודל, לקבל מחירים טובים והנחות נוספות. מאידך, בכל התחומים, כמו גם בתחום הזה, הרשתות הגדולות אינן מצליחות תמיד להתחרות ברמת השירות האישי.

בעל עסק קטן, היודע לתת שירות אישי ומקצועי מכל הלב, מצליח לעיתים קרובות לבסס לעצמו קבוצת לקוחות נאמנה.

יש גם לקוחות, המתאפיינים מראש בסלידה - לעיתים מוצדקת - מגופים גדולים ומחפשים את הספקים הקטנים, כמו שיש לקוחות המרגישים חוסר אמון כלפי ספקים קטנים.

עצתנו אם כן: חפש את הלקוחות המבקשים את השרות האישי ואת המגע האישי ותן להם שרות מעל ומעבר. זכור עיקרון אחד עליו תמיד נחזור: בבית הספר אתה מתבקש לשאוף לציון 100. בעולם השירות העסקי, עליך לתת 110 ו-120, כלומר תמיד שמור הפתעה חיובית מעבר למסגרת ההסכם.

הבטח מעט וקיים יותר, זה הבסיס ליצירת חוג לקוחות נאמן.

יש לכם שאלה נוגעת לעסק שלכם? שלחו אותה אלינו ונשיב עליה באתר

התשובות ניתנו על ידי חברת תבור כלכלה ופיננסים בע"מ www.tavor.biz

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות