אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפיתוחים הטכנולוגיים שעוזרים לקבוצות למלא אצטדיונים

הפיתוחים הטכנולוגיים שעוזרים לקבוצות למלא אצטדיונים

סוני, סיסקו, מיקרוסופט, מיצובישי ועוד חברות מפתחות טכנולוגיה שתעזור לקבוצות ספורט לשפר את חוויית האוהד במגרשים. בעידן שבו אירועי ספורט מתחרים עם האינטרנט, הפלייסטיישן והטלוויזיה על לבו של האוהד, השקעה של יותר מ־55 מיליון דולר בטכנולוגיה באצטדיון איננה בגדר מותרות, אלא חובה. בקרוב בישראל? לא

23.03.2009, 11:12 | אסף רותם

הטכנולוגיה משנה את חוויית המשתמש, וגם עולם הספורט מגיב לשינוי, אם כי באיחור אופנתי של חמש שנים. האיחור נובע לא רק מההשקעה הכספית הגדולה - לוח התוצאות (video board) באצטדיון הפוטבול החדש של ניו יורק עלה 45 מיליון דולר, והשקעה במסכים אינטראקטיביים היא כ־10 מיליון דולר - אלא גם בגלל שבאופן מסורתי, בעלי הקבוצות בארצות הברית הם אנשים לבנים, קשישים ושמרנים. המנהל של הניו יורק יאנקיז, האל סטיינברנר, הודה שהטכנולוגיה שעליה בוססו החידושים קיימת. סיסקו הציעה לו את הטכנולוגיה לאצטדיון החדש, שקבוצתו בונה בהשקעה של 1.3 מיליארד דולר.

לברון ג לברון ג'יימס בסלולר. לפני המשחק היה בשיחת ועידה עם האוהדים לברון ג

אבל השינוי מגיע.

עושה רושם שדם צעיר בהנהלות, ובעיקר שינוי דרסטי של חוויית המשתמש האישית בכל האפליקציות המרכזיות בחיים - מחשב, סלולר, פייסבוק - הובילו את הבעלים להבין שהשקעה בחוויית האוהד איננה עוד מותרות, אלא צורך אמיתי. בעידן שבו הספורט מתחרה עם קונסולות המשחקים, הטלוויזיה והאינטרנט על הזמן הפנוי של האוהד הפוטנציאלי, השקעה בטכנולוגיה של 15 מיליון דולר שעשו היאנקיז באצטדיון החדש שלהם אמורה לתת להם את היתרון במירוץ אחר כספו של האוהד.

יותר מזה, מסכי וידיאו אינטראקטיביים הם השקעה שמחזירה את עצמה במהירות. מדוע? כי היא פותחת יותר מקומות לחסויות ולפרסומות, ואת האפשרות להנפיק כרטיס אוהד - שיאפשר, למשל, לאהוד לבחור את המוצרים שהוא אוהב ולמפרסמות לדעת מי האוהדים שמגיעים למגרש והכל תמורת 1.99 דולרים לחודש, או משהו כזה.

הנה חלק מהחוויות שתמצאו באצטדיונים החדישים ביותר - אלה של היאנקיז בניו יורק ושל הקאובויז בדאלאס - ואם תאמינו מספיק, בקרוב גם באולם הפחים בחולון.

דיווחי תנועה בהארכה

בתאי יוקרה רבים כבר אפשר לבחור זוויות מצלמה בכל רגע נתון של המשחק, להציץ במשחקים אחרים ולדבר עם חברים שנמצאים בבית או באצטדיונים אחרים. יש גם דיווחי תנועה והמלצות כיצד להגיע הביתה בצורה המהירה ביותר מהמגרש.

אינטראקציה בין האולם לאוהדים

יצירת אינטראקציה בין האוהדים לבין הווידיאו שמוקרן על גבי המסך הגדול באיצטדיון - לרבות תחרויות פרסים, סקרים זריזים ושאלות לשחקנים. כל זה, כמובן, בין פרסומת אחת לאחרת. זו אפליקציה טריוויאלית אך מהנה, בפרט אם אפשר להוסיף בסקרים יכולת להדיח חלק מהשחקנים.

הזמנת אוכל לכיסא שלך

לא רוצה להתלבט בין נקניקייה לבירה ולהפסיד זמן מהמשחק? בקרוב תוכל לעשות את הזמנת החטיפים שלך דרך הטלפון הסלולרי, והם ימתינו לך מוכנים לטייק אוויי בקיוסק.

משחק הוקי קרח. הכרחי להשקיע בטכנלוגיה במגרש משחק הוקי קרח. הכרחי להשקיע בטכנלוגיה במגרש משחק הוקי קרח. הכרחי להשקיע בטכנלוגיה במגרש

קשר אישי עם הכוכבים

וידיאו קונפרנס בין שחקנים לאוהדים, דיווחים אישיים מחדרי ההלבשה לפני המשחקים ועוד. המטרה, אגב, היא להוביל לקשר עמוק יותר בין האוהדים לבין הכוכבים.

משחק? אני בפלייסטיישן

שידורים חוזרים לקהל בזמן המשחק דרך מכשיר פלייסטיישן נייד של סוני, כך שהאוהדים במגרש יכולים לצפות באירועים מרכזיים במשחק בשידורים חוזרים בזמן אמיתי.

תסמס את החוויה

סיב אופטימי שמאפשר להעביר את חוויית האצטדיון לחבר מקבוצה שלא יכול היה להגיע למשחק. כולל את האפשרות לשלוח לו וידיאו מהסלולר, להראות לו מה הוא מפסיד וכמובן להזכיר לו שחבר טוב לא זונח את הקבוצה שלו גם אם לחמותו מלאו היום 68 שנים מאושרות על פני כדור הארץ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות