אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק המשחקים המקוונים ממשיך לצמוח צילומים: בלומברג, MCT

שוק המשחקים המקוונים ממשיך לצמוח

תעשיית המשחקים המקוונים רבי המשתתפים - המוכר שבהם הוא World of Warcraft - צפויה לגלגל שני מיליארד דולר עד 2013. הערכות אלה מתפרסמות על רקע הבטחת חברת OnLive למהפכה בתחום

25.03.2009, 14:55 | יוסי גורביץ
השימוש במשחקים מקוונים רבי משתמשים (MMOG) גואה, למרות המשבר הכלכלי: במהלך שנת 2008, גלגלה תעשיית המשחקים המקוונים כ-1.4 מיליארד דולר, ועל פי הערכות האנליסטים של חברת Screen Digest, עד 2013 המספר צפוי לעלות לכשני מילארד דולר. כך דיווח היום (ד') הבי.בי.סי.
ממשיך לצמוח, למרות התחרות. World of Warcraft, צילום מסך: Wrath of the Lich King ממשיך לצמוח, למרות התחרות. World of Warcraft | צילום מסך: Wrath of the Lich King ממשיך לצמוח, למרות התחרות. World of Warcraft, צילום מסך: Wrath of the Lich King

להערכת האנליסטים, שוק ה-MMOG באירופה ובארצות הברית צמח ב-22% במהלך 2008, על אף המשבר. בשוק יש כרגע 220 משחקים כאלה, שהידוע והמצליח בהם הוא World of Warcraft) WoW), אם כי רבים מהמשחקים מוגבלים לאזור דרום מזרח אסיה, בעיקר בסין.

פירס הארדינג-רולס, אחד האנליסטים, אמר לבי.בי.סי כי חלק מהמשחקים נוגסים בנתח השוק של WoW והמשחק המוביל האחר, Age of Conan, אך "הדבר נובע מגדילתם של המשחקים החדשים יותר משקיעתו של WoW. נתח השוק של WoW היה 60% ב-2007 לעומת 58% ב-2008, אך הכנסותיו רק עלו והוא עדיין תותח כבד".

הארדינג-רולס אמר עוד כי במצב הכלכלי הנוכחי יתקשו יצרניות המשחקים למשוך שחקנים חדשים, אך "עם זאת, ערך המנוי הוא נמוך, ומשהפכת למנוי, סביר שתשאר כזה לפחות למספר חודשים".

בתוך כך, הכריזה אתמול (ג') חברת OnLive על מוצר חדש, שעשוי לשנות את פני תעשיית המשחקים. המוצר שלה מעביר את המשחקים ל"ענן": משחקי המחשב ימוקמו בשרתי רשת חזקים, ויבצעו את כל פעילות החישוב והעיבוד שעד כה בוצעו על ידי מחשבים ביתיים או קונסולות משחק. כדי לשחק, המשתמש יזדקק בסך הכל לחיבור רשת מהיר. מייסד החברה, סטיב פרלמן, אמר כי מדובר ב"מערכת המשחקים החזקה ביותר בעולם", שיאפשר בנוסף – באמצעות קונסולה ייחודית – לשחק לא רק על מסך המחשב, אלא גם על מסך הטלוויזיה. שורה של חברות מובילות בתחום, ביניהן אלקטרוניק ארטס, אוביסופט ואחרות.

התגובות על ההכרזה של OnLive - שנערכה במהלך כנס מפתחי המשחקים השנתי, GDS – גררה מגוון תגובות, מהמתלהבות ועד הסקפטיות. הבלוג VentureBeat כתב ש"הטכנולוגיה של OnLive יכולה להיות החוליה החסרה שתאפשר לאינטרנט להשתלט על הסלון שלנו". סזאר א. ברדיני, מאתר TeamXBox.com, אמר כי הוא עדיין רוצה לראות "שלא מדובר באוויר חם" (vaporware, במקור), אך הוסיף כי "השאלה האמיתית היא מה יקרה אם זה אכן יעבוד. האם זה סופן של סוני, מיקרוסופט ונינטנדו כיצרניות משחקי קונסולה?"

תגיות