אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויסוניק: זינוק ברווח נקי ב-2008 ל-3.7 מיליון דולר צילום: shutterstock

ויסוניק: זינוק ברווח נקי ב-2008 ל-3.7 מיליון דולר

זאת לעומת 0.4 מיליון דולר ב-2007. הכנסות החברה עלו ב-14% ל-84.9 מיליון דולר. המנכ"ל: שמחים על התוצאות ועם זאת זהירים לגבי 2009

27.03.2009, 12:09 | כתב כלכליסט

חברת ויסוניק, הנסחרת בבורסת לונדון ומפתחת מערכות אבטחה אלקטרונית לבתים פרטיים, פירסמה היום (ו') את דו"חותיה הכספיים לשנת 2008.

במהלך שנת 2008 גדלו הכנסות ויסוניק ב-14% והגיעו ל-84.9 מיליון דולר, לעומת הכנסות בסך 74.4 מיליון דולר שנרשמו ב-2007. מהחברה נמסר כי עלייה זו הינה תוצאה של בסיס לקוחות איתן, והיא משקפת דרישה גוברת למוצרי החברה בכל השווקים הגיאוגרפים העיקריים; בעיקר בסקנדינביה, חצי האי האיברי, בריטניה ודרום אמריקה, ובכל קווי המוצרים של ויסוניק; אזעקות, אבטחת הבית ומערכות ביתיות לשירותי מצוקה לאוכלוסיה המבוגרת.

הרווח התפעולי של ויסוניק בשנת 2008 הסתכם ב-4.8 מיליון דולר, עלייה של 157% בהשוואה לרווח תפעולי בסך 1.9 מיליון דולר בשנת 2007. הרווח לפני מס ב-2008 הסתכם בסך של 4.6 מיליון דולר (3.4 מיליון דולר בניכוי הכסף שהתקבל בעקבות ההסדר עם קרדיט סוויס), בהשוואה לרווח לפני מס בסך 0.2 מיליון דולר ב2007.

הרווח הנקי בשנת 2008 הסתכם ב-3.7 מיליון דולר, עלייה משמעותית לעומת רווח נקי בסך 0.4 מיליון דולר בשנת 2007. תוצאות אלו משקפות רווח של 8.9 סנט למניה, לעומת רווח של 1 סנט למניה ב-2007.

העלייה המשמעותית ברווח הנקי, התפעולי וברווח לפני מס הושגה על אף הפיחות שחל בחצי השני של 2008 ביורו ובליש"ט בהשוואה לדולר, ולמרות האטה מסוימת שניתן היה לזהות לקראת סוף השנה.

בעקבות התוצאות החיוביות שהציגה השנה והמאזן החזק החליטה הנהלת החברה על חלוקת דיבידנד במזומן בסך 0.01 יורו למניה.

ד"ר אביגדור שחראי, נשיא ומנכ"ל ויסוניק, אמר כי "אנו שמחים על התוצאות המצוינות שהחברה הציגה השנה. עם זאת ולמרות הסימנים החיוביים שניתן לזהות עד כה בשנת 2009, בהתחשב במשבר הכלכלי העולמי, ההנהלה נוהגת בזהירות בהתייחסותה ל-2009.

"הנהלת החברה עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בשוק ותפעל במידת הצורך וזאת מעבר לצעדים שננקטו עד כה. המצב הפיננסי המצוין של החברה, המתבטא במאזן חזק ומזומנים ושווי מזומנים גבוה, מאפשר לנו להמשיך להשקיע במחקר ופיתוח, להגדיל את תקציבי השיווק והמכירות ולהמשיך ולתמוך בלקוחות החברה".

תגיות