אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההערכה של גיזה קבעה: השווי התפעולי של ניו־פארם - 345 מיליון שקל צילום: אריאל בשור

ההערכה של גיזה קבעה: השווי התפעולי של ניו־פארם - 345 מיליון שקל

כך עולה מהערכת שווי שביצע משרד הייעוץ גיזה-זינגר-אבן, שהגיעה לידי "כלכליסט". מדובר בירידה של 9% לעומת השנה הקודמת

30.03.2009, 07:11 | גולן חזני

השווי התפעולי של רשת ניו־פארם החדשה (כולל פעילות הקוסמטיקה של המשביר, שמוזגה במסגרת הרשת) עומד על כ־345 מיליון שקל. כך עולה מהערכת שווי שביצע משרד הייעוץ גיזה־זינגר־אבן שהגיעה לידי "כלכליסט". הערכת השווי בוצעה לצורך בחינת שווי האחזקה בניו־פארם בקרב המשביר לצרכן, בעלת השליטה ברשת, כמתחייב מתקני החשבאונות IFRS. במסגרת תקנים אלו, כל חברה ציבוריות חייבת לבצע אחת לשנה הערכת שווי לנכסיה ולאחזקותיה העיקריות.

השווי המתקבל בהערכה נמוך בכ־9% מהשווי התפעולי שנקבע לרשת לפני כשנה. עם זאת, ההערכה אינה כוללת את השווי הנקי של החברה, בניכוי החוב של הרשת. כיוון שמדובר ברשת שההון החוזר שלה משתנה בתדירות גבוהה, בשל שינויים תדירים במלאי על רקע מבצעי סוף עונה והחלפת אופנה בין העונות, לא ניתן לקבוע בדיוק את השווי הנקי של הרשת בכל רגע נתון.

עם זאת, ל"כלכליסט" נודע שהחוב של ניו־פארם נע במהלך השנה ברמות של בין 40 ל־145 מיליון שקל, כך ששווי החברה הוא בטווח של 300-200 מיליון שקל, בהתאם להיקף החוב.

לפני שנה הצביעה הערכת שווי דומה על שווי של 300 מיליון שקל לחברה, לאחר שנקבעה הערכת שווי תפעולית של 380 מיליון שקל, והיקף החוב שלה עמד על 80 מיליון שקל. כיום, אחרי שנה, היקף החוב גבוה בהרבה, ועמד בעת עריכת הדו"ח על כ־140 מיליון שקל.

לאור ההערכה זו, המשביר לצרכן אינו צפוי לבצע מחיקה כלשהי בדו"חות הכספיים בגין האחזקה בניו־פארם.

תגיות