אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מרצדס E CLASS החדשה: הבריון השקט

מרצדס E CLASS החדשה: הבריון השקט

הדגם החדש נראה טוב, מפוצץ בטכנולוגיה ובעיקר נוח מאוד לנסיעה. אבל גם עם 292 כוחות סוס, הוא מרגיש פחות חזק ממה שהוא באמת. את הריגושים ה-E CLASS משאירה למתחרה ב.מ.וו

30.03.2009, 08:56 | תומר הדר

מישהו מכיר את אדריאנה מנואלה רמונה יליניק? אם לא, זה לגמרי בסדר. רק מעטים מכירים את היהודייה האוסטרית בעלת השם הארוך. את השם היומיומי שלה כולם מכירים: מרצדס. אביה של מרצדס, אמיל יליניק, היה חבר במועצת המנהלים של תאגיד דיימלר־בנץ ודרש מתוקף תפקידו שדגם 35HP שיוצר בתחילת המאה יישא את שם בתו. השם נדבק, והמכוניות זכו לכינוי "מרצדס".

כעת, יותר ממאה שנים אחר כך, אנחנו ניצבים בפני הנינה של הנינה של הנינה של אותה מרצדס, והיא מסרבת לנסוע. יש לה פנצ'ר. מסמר ספרדי מרושע שנח על הכביש שבין מדריד לגוודלחארה, ליד שדה עם פרות ועצי שקמה, הצליח לחדור לצמיג הרחב. וכך, מרצדס E CLASS מהדור החדש ממתינה פצועה בצד הכביש. ואז טרטור מהטלפון הסלולרי ששוכב בתא שבין המושבים.

חזרה לעיצוב הזוויתי שאפיין את הדורות הישנים, במקום הקו המעוגל של הדגם הקודם חזרה לעיצוב הזוויתי שאפיין את הדורות הישנים, במקום הקו המעוגל של הדגם הקודם חזרה לעיצוב הזוויתי שאפיין את הדורות הישנים, במקום הקו המעוגל של הדגם הקודם

אגאתה, אחראית נסיעות המבחן, מבטיחה לשלוח חילוץ. היא דייקנית מאוד, אגאתה, וצריך כנראה להבהיר לה שיש גם גוודאלחרה בספרד. לך תדע, הם לא מבינים הומור. שלא ייחלצו אותנו ממקסיקו. גלגל רזרבי אין. הגרמנים סומכים על מערכת הניפוח שבתא המטען, שאינה מצליחה להתגבר על התקר. שקט בספרד. וגם מתחיל להיות חם. החזית של המרצדס נוצצת בשמש.

מנסה להאיץ, למרות ההאטה הכלכלית

ל־E CLASS החדשה יש ארבעה פנסים מרובעים. הפנסים של הדגם הקודם היו עגולים, ולזו שלפניה היו שני מרובעים. אבולוציה במיטבה.

הקודמת, זו עם הפנסים העגולים, סבלה מירידה ניכרת במכירות בשוק החשוב ביותר של מרצדס: ארצות הברית. בשנה שעברה נמכרו שם 38,576 מכוניות E CLASS מהדור הקודם, לעומת כמעט 49 אלף שנמכרו ב־2007 וכמעט 59 אלף שנמכרו ב־2004.

אני מתרחק קצת מהמכונית הדוממת, ויושב בצד הכביש. היא נאה מאוד, E CLASS החדשה. במקום הקווים העגלגלים של הדור הקודם, חוזר העיצוב הזוויתי שהיה אופייני לדורות הישנים של ה־E CLASS, עוד בימים שבהם במרצדס העדיפו לתת למכוניות שמות של מספרים, במקום אותיות.

כיסאות חכמים, מערכת התראה מתאונות ומצלמה שקוראת תמרורים כיסאות חכמים, מערכת התראה מתאונות ומצלמה שקוראת תמרורים כיסאות חכמים, מערכת התראה מתאונות ומצלמה שקוראת תמרורים

שיירה של E CLASS נוצצות חולפת בטיסה לידנו. אחת מהן, בצבע כסוף, נעצרת בצד הכביש, כדי לסייע לאחותה הפצועה. "צריכים טרמפ?", תוהה עיתונאי רוסי. "מחכים לחילוץ", אנחנו משיבים לו. הרוסי נוסע ואנחנו חוזרים פנימה למרצדס.

תקר או לא תקר, נעים לשהות בתא הנוסעים. כמו ברוב דגמי מרצדס של השנים האחרונות, הצבע השחור שולט בתא הנוסעים, וכל בקרות השליטה נגישות ונוחות לתפעול. קצת חבל שקשה למצוא תנוחת ישיבה נאותה למרות שפע אפשרויות הכיוון. אלקטרוניקה כמובן אינה חסרה: ל־E CLASS החדשה יש כיסאות חכמים, כאלה שיודעים מתי לתמוך בצדי גופו של הנהג בסיבובים. יש לה גם מערכת שמתריעה מפני התקרבות מסוכנת למכונית מלפנים, וגם מערכת שיודעת לקרוא תמרורים וליידע את הנהג מה המהירות המותרת.

אחרי שעה ארוכה רכב החילוץ מגיח מעבר לסיבוב. הגרמני הגבוה מתנצל. "אתה מכיר את אדריאנה מנואלה רמונה?", אני שואל. הוא אינו מבין. אין להם חוש הומור, לאנשים האלה. הוא מושיט מפתח ל־E CLASS אחרת ואנחנו טסים לנמל התעופה. למרצדס שלנו יש מנוע בנזין בנפח 3.5 ליטרים ומגדש טורבו שמסייע לה להפיק 292 כוחות סוס. היא אינה מרגישה חזקה, אבל היא כן. ב־2009 כנראה עדיף להצניע את היותך בריון. ג'יפ ניסאן ישן מתנהל במסלול הימני.

לחיצה חזקה על דוושת הגז הופכת אותו לכתם במראה. במרצדס קוראים לזה "בלו אפישנסי", מערכת הזרקת דלק חדשנית לצמצום המזהמים הנפלטים מהמנוע. הבחור בג'יפ מאותת בפנסים. מה הוא רוצה? הוא שאף פחות מ־200 גרם של פחמן דו־חמצני, הנפלטים בכל קילומטר שהמרצדס גומאת.

התחזית: יהיה נוח

נמל התעופה כבר ממתין בקצה הכביש המהיר, הקילומטרים חולפים במהירות מסחררת. בתוך המרצדס הזמן עובר לאט. אין רעש ואין המולה. יש שקט מופתי ומוזיקת סלסה. כאן מרצדס מרגישה בבית. בסיבובים ובכבישים מפותלים היא אמנם מרגישה קטנה מגודלה האמיתי וגם הדוקה, אך עדיין מדובר במכונית גדולה למדי, שאינה מיועדת לכאלה שעשועים.

המטוס ממריא וספרד מתרחקת מתחתינו במהירות. אולי המרצדס שלנו עדיין ממתינה פצועה בשדה ההוא. E CLASS החדשה ממחישה יותר מכל את הכיוון החדש של מרצדס. בב.מ.וו, שתציג השנה את סדרה 5 החדשה, בוחרים להתמקד בביצועים. באאודי בוחרים להתמקד בטכנולוגיה. במרצדס, כך נראה, בוחרים להתמקד בנוחות ובידידותיות לסביבה. ונראה ש־E CLASS החדשה בהחלט נמצאת בכיוון הנכון.

תגיות